Bra måndag, sämre träningspass.

Benen värker, latsen har jag träningsvärk i (men hur fan då?) och axlar kördes igår. Så det gick bli biceps och triceps! :D Försökte mig på stångcurl men redan med endast stången så gjorde det ont i armbågen..
 
Bakåtlutande hantelcurl:
10x14kg
10x16kg
10x20kg
10x16kg
Här fick jag en sjuk kontakt. Kändes som att huden skulle spricka upp :)
 
Stånde  tricepsextension:
10x20kg
10x32kg
10x34kg
10x28kg
 
Hammercurl:
10x24kg
10x30kg
10x20kg sittande
 
Smalbänk:
7x95kg (fail på 8)
Det är ingen höjdare alls att träna armar med tennisarmbåge..
 
Träffade en gammal vän idag också, vi är tydligen arbetsgrannar! :D Inte träffat henne på uhm.. hundra år typ. Och imorgon är det servicejobb i Norrköping, så klockan ringer redan 05:00 imorgon bitti!
 
 

Bogesund, vaxholm och ett bra axelpass :)

Jag, Sara, simon och Carro drog till Vaxholm och käkade glass i det fina vårvädret. Eller ja, jag köpte en Coca-cola istället :D Jag tog hojen ut och körde via Bogesund för första gången i år. Det var minst lika skoj som alla de andra hundra gångerna förra året :)
 
Sittande axelpress i smith:
10x45kg
10x45kg
10x55kg
10x55kg
10x65kg
10x55kg
10x55kg
10x45kg
10x45kg
Pyramidset med riktigt bra känsla.
 
Hantellyft åt sidan:
10x12kg
10x12kg
10x12kg
 
Hantellyft framåt: 
6x16kg
6x16kg
6x16kg
En arm i taget. Tog bra :D
 
Kabellyft åt sidan:
10x15kg
10x15kg
10x15kg
 
Bakåtlutande halva latsdrag:
10x50kg
10x40kg
10x50kg
Halva reps för baksida axlar. Filmade och hade mig men fick inte till något bra utförande så jag kommer inte fortsätta med den här övningen.
 
Kabeldrag till axelhöjd: (Se övning här, men med kabelmaskin istället och inte till hakan)
10x80kg
10x80kg
10x80kg
 
Face pulls:
15x80kg
10x80kg
 
En,dessvärre kass, jämförelsebild, det skiljer 9 veckor och 5kg. Det tillsammans med den fina ljussättningen så ser det nästan ut som att jag har gått bakåt i utvecklingen. Men Trapzen har blivit större och så har även axlarna blivit. Så det så! (Och hör sen!)
 

Benpasset uteblev till förmån för ett grymt bra bröstpass!

Jag hade varit inställd på ett benpass under hela dagen, men efter 15 sekunders övertalning så blev det bröst istället. Högreps för omväxlings skull. Jag ska försöka lägga viktflyttandet åt sidan ett tag och bara köra efter rätt känsla.
 
 
Bänkpress:
10x100kg
10x100kg
10x100kg
10x100kg
10x100kg Feet up(!)
 
Vilka serier bänkpress! Och att jag ändå hade kraft nog att köra med fötterna uppe på sista setet för att verkligen kräma ur det sista. Det här måste jag göra om :)
 
Lutande hantelpress:
8x40kg
8x40kg
8x40kg
 
Cableflyes:
12x40kg
12x40kg
10x25kg nedre trissan
 
Det blev ett rent bröstpass då det bestämdes att morgondagen skulle bli tillägnade låren, samt söndagen så ska axlar och triceps få sitt.
 
 
Tung benträning får det bli. Riktigt tung. Så det fick bli en lugn kväll den här fredagen. Jag och Hammar drog till biografen och kollade på Iron man 3. Har sett bättre filmer (typ ettan och tvåan) men det var värt slantarna åtminstone :) Imorgon hoppas jag på riktigt fint väder och en hel del busköra med hojen. 

Dags för månadsbild igen!

jag står väldigt stilla i vikt just nu. Det blir lätt så när jag inte tvingar mig till att äta mer. I morse vägde jag in på låga 86,6kg. 
 
 
Jag och Simon fick till ett bra ryggpass idag. Dock blev det inga rekord men vad gör det när det ändå blev ett bra pass :)
 
Återigen missade jag 5 minuters-markeringen på 50 chins. Idag hamnade jag på 5 minuter och 25 sekunder vilket är 15 sec sämre än föregående försök. Jag hade gjort 44 stycken när tiden tickade på 04:41 så det är riktigt störande. Men next time!!
 
För att jag inte ska behöva lägga in alltför många bilder så lägger jag upp månadens bild, föregående månad samt vid starten. Annars blir det 13 bilder i slutändan..
 
Månadens bild:
 
Mars:
 
Start:
 
 
Det troligaste scenariot som följer de närmsta månaderna är att jag kommer se mindre och sämre ut allt eftersom fettlagret ökar. Det är lite otacksamt att fota under viktuppgång :D

Sent och smått segt kvällspass!

 
 
Men det blev aboslut inte dåligt, tvärtom! Värmde upp med 3 lätta 15-reppare i incline chest press. Sen körde jag på utan att ha någon utformad plan hur passet skulle gå till. På gott och ont.
 
Hantelpress: 
8x34kg
8x38kg
8x42,5kg
10x47,5kg
10x47,5kg
10x47,5kg
 
Lutande bänkpress:
10x60kg
10x60kg
10x60kg
 
cableflyes: (2 övre, 2 nedre)
10x13,75kg
10x13,75kg
10x13,75kg
10x11,25kg
Otroligt puckade viktangivelser. Ungefär lika tungt som technogyms 30-35kg.
 
Hantellyft åt sidan:
20x12kg
20x12kg
20x12kg
10x12kg
10x12kg
10x12kg
10x12kg
 
 
 
 
För övrigt har jag skickat totalt 3 myggor till pärleporten i år.

Gårdagens busköra

 
Tog med kameran när jag och Jocke drog ut och körde hoj. Det känns ju att det var ett halvår sen sist.
Men kul som fan var det och det var 9 korta mil som vi hann med. Det skulle ha känts som en evighet att köra samma sträcka med bil.
 
 
 
 
 
 
Ungefär så var det igår :)
Idag drar jag till skövde och jobbar där. Kommer inte hem förens på onsdag kväll så det blir hotellfrukost tre dagar i rad nu.

Härligt ryggpass!

Tränade med Nicko idag och han kanske inte riktigt var van vid kort setvila men det gick rätt bra trots allt! Körde de två första övningarna själv då jag var snäppet snabbare att komma till gymmet.
 
Chins:
17
10
8
5
4
1
 
Tid: 5 minuter 10 sekunder. Jag klarade inte den sista repetitionen tyvärr, annars hade jag hamnat på sub-5 min! Betydligt bättre än mina tidigare ca 7 minuter. Och nu väger jag liiite lite mer också. Morgonvikt på 87kg men efter-gymmet-vikt på 89,3kg med träningskläderna. Och det kändes rätt tungt idag.
 
Latsdrag i maskin:
10x125kg
15x100kg (film)
10x100kg
 
Filmade för att se kroppshyddan bara. Än så länge är det ingen katastrof, eller ens i närheten. Men nog finns det en del fett på kroppen. Tycker dock att det ser bra ut än så länge :)
 
Stångrodd:
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
8x60kg
 
20-30 sekunders vila rakt igenom här.
 
Latsdrag superset pulldown med rep:
12x70kg + 8x30kg
8x70kg + 8x25kg
12x60kg + 10x30kg
 
Sittande rodd smalt grepp:
10x80kg
10x90kg
10x100kg
 
Enarmsstångrodd superset suitcase row: (Endast vikter räknade, ej stången)
8x15kg + 8x15kg
10x15kg + 10x15kg
12x15kg + 12x15kg
 
Intensivt och riktigt bra träningspass. 31 arbetset (32 om man räknar singel-chins-setet) på knappa timmen!
 
Fotograferade ryggen men avvaktar med att lägga upp den som månadens bild. Det är ju bara den 21:a och det finns nog utrymme för 1-2 ryggpass till :)

TGIF eller äntligen ännu ett träningspass för brösten :D

Det blir nästan alltid bröst på fredagar I think. Idag var det inget undantag. Har varit sjukt trött hela veckan och idag peakade det. Trots en stor mängd koffein så var det en utmaning att hålla sig vaken. Efter jobbet så sov jag en timme och det var mer än lovligt välbehövligt. Under helgen ska jag se till att vila ut ordentligt. 
 
det har varit tungt att träna i veckan också. Jag har ju förutom att styrketräna varje dag även kört intensiv cardio på crosstrainern måndag, tisdag och onsdag. Det har kanske inte slitit så hårt på muskulaturen, men sömnbehovet har ökat en hel del vilket jag inte har kunnat styra upp ordentligt. 
 
Nåväl, dagens träningspass blev riktigt bra, trots att jag inte var lika stark i bänken som jag hade hoppats på. dagens PWO var bäldigt basic med en Berocca boost, 400mg koffein och en skopa kreatin:
 
 
 
Bänkpress: (inkl uppvärmning)
10x20kg (2 set)
10x60kg
5x80kg
5x100kg
4,75x120kg (Matilda fick hjälpa till lite grann på sista, femte, repset. sjukt irriterande men tur att jag hade pass!)
3x120kg
10x100kg
7x100kg
De två sista seten utfördes med långsamma rörelser och stor betoning på kontakt. Trist att jag inte klarade en femma själv på 120 pannor men det var riktigt bra utförda iaf!
 
Hantelpress:
8x40kg Feet up
8x40kg Feet up
8x40kg Feet up
 
Incline chest press: (Pure strength-maskin)
10x40kg
8x40kg
6x40kg
 
shoulder press: (Pure strength-maskin)
10x20kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x25kg
8x25kg
8x20kg
8x20kg
20 sekunders setvila, full fokus på kontakt och inga utlåsningar. 
 
Hantellyft framåt: (En arm i taget, ingen reps-vila)
10x14kg
10x12kg
10x10kg
 
Maskinflyes:
10x85kg
8x85kg
10x75kg
8x75kg
10x65kg
10x65kg
Återigen långsamt och mycket kontaktletande. Kändes riktigt bra idag!
 
Rear flyes: (I samma maskin)
20x65kg
20x65kg
10x65kg
20x55kg
15x55kg
15x15kg
Hundra reps, och här fick jag till övningen brutalt bra. Hade världens pump efteråt och det kändes som att muskeln hade svällt upp till det dubbla. Skön avslutning på passet!
 
 
Svetten rann som a l d r i gförr under ett styrketräningspass. Det droppade, rann och forsade nedför ansiktet och ner i ögonen. Helt värdelös bild för den visar ingenting mer än ett dum min :D
 
Nu i skrivande stund satt jag och kollade igenom hur min senaste deff såg ut, när jag gick ner från 90,4kg till 80,2kg. (Här finns det inlägget) Och ser jag tillbaka så tycker jag att jag nästan verkar otränad ju. Det tråkiga är att jag knappt ser bättre ut nu :D
 
Dagsvikten imorse hamnade på 87.0kg och jag passade på att ta lite fotografier nu på kvällskvisten. Tänkte sätta dem i jämförelse med hur jag såg ut på 80,2kg, nerdeffad. Det är för övrigt exakt ett år sen.
 
 
Dagens bilder: (Första från 16:e April)
 
 
 
 
Och då:
 
För att göra en än mer rättvis jämförelse, så lägger jag till hur jag såg ut före deffen, på 90kg. Alltså endast 3kg mer än vad jag väger idag:
 
 
Betydligt fetare än dagens bild så någonstans har jag gjort rätt! Väl värt att notera är ju att jag var borta från träningen hela förra sommaren och halva hösten.

Den här veckan har tävlingen på jobbet satt igång!

så nu kommer träningspassen ta längre tid :O Igår blev det en timmes trampande på crosstrainern.
Idag blev det ett bröst/axelpass och 30 minuter crosstrainer.
 
Det är sjuuuukt jobbigt men vad gör man inte för att vinna tävlingen som slutar om 6 veckor.
 
Dagens pass var inget att lägga på minnet, men det såg ut såhär:
 
Bänkpress:
16x100kg (fail på 17:e)
7x100kg feet up
8x100kg
7x100kg
6x100kg
8x100kg
Snabba reps på första arbetssetet. Långsamma och riktigt noggranna reps på resterande.
 
Lutande bänkpress:
10x50kg
10x60kg
10x70kg
10x70kg
Lite svårt när det knakar och har sig i axeln.
 
Sittande hantelpress:
12x20kg
15x20kg
15x20kg
 
Hantellyft: (dropset)
12x16kg + 12x10kg +12x10kg med böjd arm
10x16kg + 10x10kg + 10x10kg med böjd arm.
8x16kg + 8x10kg + 8x10kg med böjd arm.
 
Hantellyft framåt:
8x18kg
8x18kg
8x18kg
 
30 min crosstrainer som sagt. Fick med mig brorsan på det och det var riktigt jävla jobbigt.. :D

Nu blir det svårt att motivera sig till att träna!

Idag började hojsäsongen! Monterade på kåpor och kollade så att allt var okej. Den startade på första snurren :) Men det är väl kanske inte så konstigt när den har fått stå i värme och skydd hela vintern.
 
 
Jag hann inte köra längre än en halvtimme innan jag fick ett sms och en förfrågan om att köra hoj med en kompis, så jag drog till Lidingö och mötte upp honom. Känslan för att köra sitter fortfarande i, men lite ringrostig är man nog. Att köra länge på bakhjulet är snäppet svårare än att cykla, men snart sitter det där igen :D 
 
 
Väl hemma så fick jag reda på att jag skulle få träna själv. Det var väl inte den mest motiverande informationen idag kanske, men såhär i efterhand så gick det rätt bra ändå :D
 
Chins:
10 (2 set)
5 (6 set)
Femtio reps på 7 minuter. Riktigt jäkla dåligt men jag börjar känna mig skittung igen.
 
Low row (pure strength):
8x75kg
10x60kg
15x45kg
 
Latsdrag:
12x61kg
12x61kg
12x61kg
Vikten säger egentligen ingenting. Det var en helt annan maskin med dubbla viktmag där jag valde 30,5kg på varsitt magasin.
 
Sittade rodd:
8x89kg
8x96kg
8x102,5kg
Samma sak igen.Ännu en (CL fitness) maskin med dubbla viktmag. Är inget större fan av dessa två övningar.
 
latsdrag: (i en vanlig technogym-maskin)
10x102,5kg
10x100kg
10x100kg
 
Rear flyes:
20x65kg
10x75kg
10x75kg
10x65kg
10x65kg
10x55kg
10x55kg
En halv minuts vila mellan varje set. FST-7 inspirerat.
 
Pulldowns.
12x25kg
12x25kg
12x25kg
Ännu en CL fitness-ställning. De är inte alls lika bra som technogyms ställningar tycker jag. 
 
Det kommer bli en utmaning att träna varje dag nu när jag kommer vilja köra hoj från morgon till kväll.. Nu börjar utmaningen på allvar! Hittills har jag tränat 108 pass i år, 72 träningspass och 68 dagar utan vilodag.

Trött tungt och dåligt benpass!

Dagens pass va märkligt dåligt. Hur jag än ville var det som att jag inte kunde använda musklerna i benen. känslan påminde om att försöka springa när man drömmer, men misslyckas.
 
knäböj:
3x100kg
3x100kg
3x120kg
3x130kg
3x140kg
1x150kg
1x160kg
0x170kg
 
 
Varenda reps var jättetungt. Jag fastnade nästan på terdje repset oavsett om det var 100, 120, 130 eller 140kg. Det var inte märkbart tyngre, men jag fick liksom inte fram signalerna till musklerna. 170kg ska jag kunna plocka en bra dag. 
 
Benpress:
20x200kg
30x200kg
3x200kg höger ben
 
Stående Vadpress: Dropset
25x50kg + 5x40kg + 7x30kg
 
 
En klen tröst är att vaderna är helt okej :)

Ett underbart och alldeles härligt bröstpass!

 
Ingen bänkpress, ingen jättestor volym, inget hoppade mellan övningar. Idag skulle jag pressa upp hantlar och därmed basta. Efter en uppvärmning för rygg, rotatorcuffar och bröst så blev resultadet följande:
 
Hantelpress:
14x47,5kg (film, personbästa med 3 reps!)
7x47,5kg
8x45kg
8x45kg
10x42,5kg
10x42,5kg
12x40kg
10x40kg
Endast första och sista seten var maxreps
 
Maskinflyes:
15x75kg
12x85kg
 
Ofokuserat och inte alls jobbigt, men var lite ofokuserad och stressad till biofilmen Jack the giant slayer :)
 
 
 
 
 
annars så har veckan sett om som så att jag har jobbat i norrland, med påbörjan av hemfärden igår efter klockan 16:00. Vi satsade allt på att orka köra 54 mil ner till sundsvall och efter mycket om och men så kom vi ner halv elva. Mer eller mindre non-stop körning förutom ett chaufförskifte efter 33 mil. Det var rätt skönt att bara sitta som passagerare i slutet av kvällen. Vid hotellet så avslutade jag med magträning och stretching innan det var dags att sova. idag körde vi de sista 40 milen ner till stockholm, med ett kort stopp i hudiksvall för att laga en crosstrainer..
 
Matilda tipsade om att en ny kosttillskottsbutik ska öppna i Sollentuna imorgon, så det blir till att åka dit innan ett brutalt benpass :D

Norrland - En träningsupplevelse!

Jag trivs här i Norrland :) Sjukt fin natur men på tok för mycket snö. Här kommer jag aldrig kunna köra hoj.
Det är ju knappt så man kan åka i stockholm förens säsongen är över.
 
Men nog om det, jag har tränat :D Det började igår med ett ruskigt tråkigt löppass. Med Younes Laroussis (från BODY Radios podcast) ord i tankarna "gå rakt fram i en halvtimme och gå tillbaka så har du gått en timme", när det handlade om att man inte hittade i en ny stad eller liknande, så satte jag igång att springa. 
 
Tyvärr fanns det bara en bilväg utan någon som helst vägren att springa på. En hyfsat trafikerad 80km/-sträcka vilket ledde till att jag fick springa ned ena foten i det sluttande diket, fullt med snö/is. But i did it!
Av en ren slump så råkade jag tydligen springa mot flygplatsen, vilket gav mig en anledning att vända tillbaka. 
 
 
Det var riktigt jobbigt faktiskt. Jag löptränar ju som sagt inte, och med 0 grader i luften blev det inte lättare. Asfalt är btw ett rätt hårt underlag att springa runt på. Men det värsta av allt var att halvvägs så höll jag på att avlida pga tröttheten och mjölksyran i ländryggen. Mina 100x100kg knäböj på tid har verkligen satt sitt spår. 
 
 
Det var lite Rocky-känsla att springa vintertid på väg, med tjocktröja. Men nog om det.. Det där var gårdagens träningspass som jag inte skrev om igår just för att det inte var något att höja på ögonbrynen för.
 
 
På väg mot Älvsbyn, full av förväntan :) Det är otroligt vacker natur här!
 
Raka motsatsen var det idag dock! Jag fick tillfället, turen och äran att träna med Christoffer Lagerskog. När jag är så nära som ca 7 mil från Älvsbyn så hade jag ångrat om jag inte hade frågat efter ett träningspass. Det är alltid roligt att träna på nya gym, men att även få träna med en stor inspirationskälla och förebild är få förunnat.
 
 
Det blev, såklart, ett bra pass och jag fick även lära mig en ny övning som jag aldrig har testat förut! Den tänker jag ta med mig till Stockholm och fortsätta med :)Tyvärr klarade inte min trötta och svaga jäkla ländrygg hela vägen men jag gjorde så gott jag kunde. Känns roligt och utmanande att min träningsresa knappt har börjat, rent resultatmässigt och kunskapsmässigt. En dag ska och kommer jag besitta en lika bra form som på bilden ovan :)
 
Efter passet blev jag inbjuden till fika, och jag slapp skämmas för att inte dricka kaffe utan det gick rätt bra att hålla sig till te. Forest fruit tillomed ;) Där träffade jag hans flickvän sedan 9 år sen, Jenny, och deras fina busiga son som det var full rulle på :)
 
Den här norrlandsresan kommer jag inte glömma i första taget!
 

12h arbetsdag en Måndag. A k a en bra start på veckan!

Idag har det blivit en lång bilfärd. Jag började 06:30 med att ta mig till kontoret i Bromma/Sumpan. Samlade på mig lite reservdelar samt kollegan och därefter drog vi vidare norrut. Första stoppet var Hudiksvall. Det var snabbt avklarat och vi for vidare för ytterliggare ett snabbt jobb i Sundsvall. Men det var såkalrt inte slut än utan Örnsköldsvik stod på tur. En cykel som gav ifrån sig missljud enligt felrapporten. Väl framme så fanns där inget missljud alls. Typiskt. Vi stannade till på Hotell Dragonen i Umeå klockan 18:30 där jag befinner mig just nu.
 
Drog direkt iväg och tränade på Tenton City och det var ett rätt bra gym :) Fullt med stora gapiga GASP-grabbar och nätta korta blondiner. Tror nog att alla kände alla där för de var väl inte helt diskreta med sina blickar. Eller så kanske man stirrar på folk i allmänhet här uppe. Eller så är jag så jävla stor och vältränad. Eller assnygg.
 
Oavsett vad så kom jag fram till att jag trivdes här, och att folk borde titta mer på mig på Sats Täby/danderyd.
Fast där kanske jag räknas som jävligt liten, smalfet och tokful.
 
Jag körde ett enkelt bröstpass. Ett rätt snabbt sådant också! Tyvärr fanns det ingen vettig bänk och hantlarna gick endast upp till 42,5kg
 
Feet-up Hantelpress:
10x42,5kg
10x42,5kg
10x42,5kg
10x42,5kg
10x42,5kg
 
Chest press (Pure strength-maskin)
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
 
Dips: (jättedjupa)
30
15
10
12
13
10
10
 
Totalt 200 reps. Har inte lagt till de ca 100 uppvärmningsrepsen på lättare vikterna. Jag får sämre och sämre defination av musklerna ju tyngre jag blir.
 
 
Mina kläder ar blivit alldeles för små nu också. Dock satt T-shirten från MM-sports rätt bra när jag köpte den, storlek medium, men jag kommer inte kunna ha den utan att något döljer den..
 
 
Så därför satte jag på mig en vanlig tjocktröja som jag köpte för 6kg sedan i italien. Storlek large men den har ju också blivit för liten nu!
 
 
7-stjärnigt badrum här uppe i Umeå, som ni kan se...

Tävling - 100x100kg på kortast tid

 
Dagens träningspass var ett av de jobbigaste på länge! Chrille87 stod för inspirationen och han drog till med en tid på 11 min 18 sek. Jag tänkte att "nu jävlar har jag en tid att slå":D. 

Det gick rätt bra i början när man inte var så trött. Efter endast fem minuter hade jag klarat av 5 set om 10x100kg och det är riktigt bra tycker jag. Men här tog det mer eller mindre slut. Helt utmattad i både ben och ländrygg så fick jag gå ner till 5-reps och betydligt längre vila mellan seten. Inte förens efter 25 minuter och 13 sekunder kunde jag stoppa klockan.
Jag är mer imponerad av att jag genomförde 100 reps på 100kg, än av själva tiden. Det är första gången jag testar det här men definitivt inte den sista! Nästa gång ska jag inte vara ute två dagar i rad heller.
 
 
Knäböj:
10x100kg
10x100kg
10x100kg
10x100kg
10x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
10x100kg
8x100kg
7x100kg
 
Benspark:(ett ben i taget, annars ingen setvila)
10x25kg
10x25kg
10x25kg
 
Helt dyblöt av svett och totalt slut så haltade jag hemåt igen. Det är knappt så att jag orkar äta men även kosten är ju en stor del av resultaten så det är bara att gilla läget.
Har gett mig fan på att börja använda instagram nu också. Har haft det ett par månader tror jag men i stort sätt aldrig använt det. Ni får mer än gärna lägga till Fordonrickard om ni har Instagram. Mindre skitkul att träna själv men ibland blir det som det blir. 
 
 

Årets 100:e träningspass!

Det känns riktigt bra än så länge :) Det blev ett rätt stort axelpass faktiskt. Tycker jag.
 
 
97 träningstillfällen på SATS i år, plus 3 träningspass utanför. So far so good!
 
 
Lutande bänkpress: (Nästan på gränsen till axelpress)
15x60kg
12x60kg
10x60kg
8x60kg
8x60kg
Riktigt jobbigt för främre delen av axlarna. Roligt var det iaf!
 
Stående axelpress bakom nacken i smith:
15x15kg
15x35kg
15x25kg
15x15kg
Med så kort vila att det mer eller mindre var dropset.
 
Hantellyft åt sidan:
12x12kg + 8x8kg
12x12kg + 8x8kg
12x12kg + 8x8kg
 
Kabellyft åt sidan:
20 reps
20 reps
20 reps
 
Stånglyft framåt:
15x20kg
 
Cableflyes: (nedifrån och upp)
15x25kg
15x25kg
15x25kg
15x20kg
15x20kg
15x20kg
 
Sittande hantelpress:
10x16kg
12x16kg
12x16kg
 
Här försvann mina allra sista krafter. 25 set och 372 reps. Rätt bra prestation tycker jag :) Axlarna ser rätt bra ut i spegeln under pågående arbete också, det är kul!
 
 

Gårdagens ryggpass

Igår blev det ett pass i min ensamhet då ingen ville träna :O Dagsformen kändes urusel och jag drog mig från att åka till gymmet. Hade ingen större motivation och hade svårt att fokusera.
 
Marklyft:
3x160kg
3x160kg smalmark
1x180kg
1x200kg
1x220kg
1x230kg tpb
0x240kg
1x200kg
 
Trots en riktig skitdag så tangerade jag mitt personbästa. Det är ju skitbra :D
 
Latsdrag i maskin:
32x100kg (pb med ett rep, hähää. Och det här va inte ens första övningen)
10x100kg
10x100kg
10x90kg
10x90kg
10x90kg
10x90kg
10x90kg
 
så, 102 reps :)
 
Hantelrodd:
10x47,5kg
10x47,5kg
10x47,5kg
 
Rear flyes:
15x75kg
15x75kg
15x65kg
15x65kg
15x45kg en arm i taget
15x45kg en arm i taget
15x45kg en arm i taget
 
105 reps. Make every reps count!
 
Det är förvisso lika jobbigt i teorin med en arm i taget, men det går att fokusera på ett helt annat sätt. 
Förutom 8 arbetsset marklyft, så blev det ytterliggare 18 set och 207 reps för ryggen. Det tog 90 minuter men det blev riktigt jäkla bra. Spegeln såg riktigt bra ut efteråt.
 

Dagens bänkpress!

Det är inte bröstträning, det är bänkpress-träning :) Det kändes väldigt tungt idag. Redan vid de första uppvärmningsseten med endast stången så kändes det fel, tungt och konstigt. Blev orolig att det skulle gå käpprätt åt helvete. Mitt mål för dagen var att sätta reps-rekord på 120kg. För nån månad sen klarade jag precis 4 reps, nu var målet ett reps till.
 
 
Bänkpress:
5x100kg
1x110kg
5x120kg PB
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg
3x130kg Foambänk
5x100kg pausbänk med 3 sekunders stopp i bottenläget.
 
Lutande hantelpress:
10x30kg med ordentlig stretch och långsamt utförande.
 
Att jag klarade 5 reps kändes jäkligt skönt! Och roligt! Att jag dessutom presterade lika bra i ytterliggare 4 set är än mer imponerande tycker jag!
 
Imorgon är det marklyft som gäller :) 
 

Intressant benpass.

Idag har det gått riktigt bra på träningen. Och ändå går jag därifrån med känslan av ett misslyckat pass. Såhär bra har jag faktiskt aldrig presterat när det kommer till knäböj, men då jag inte nådde mitt höga mål så blev det ändå ett misslyckande. Doesn't make sense. 
 
 
 
Knäböj:
5x100kg
5x120kg
5x130kg
1x150kg
1,5x160kg På andra repetitionen blev det bara 90 grader så jag räknar det som en halv bara. 
5x150kg irriterande att jag inte vågade/klarade en rep till. Hade varit kul med reps-pb.
5x130kg riktigt djupt, med stopp
5x130kg riktigt djupt, med stopp
5x100kg 5 sekunders pausböj i bottenläget
5x100kg 5 sekunders pausböj i bottenläget
 
Det var väldigt svårt att sitta still med full anspänning i bottenläget. Försökte jag andas så tappade jag bålspänningen och höll jag andan så var det på gränsen till för länge. Men det gick! Och det gick bra :)
Nu känns 130kg som en väldigt enkel vikt och det är roligt. Men jag vill ta 200kg!! Att det ska vara så jäkla svårt.
 
Vadpress i smith:
10x45kg ett ben i taget
10x45kg ett ben +10x45kg med båda benen
10x45kg ett ben +10x45kg med båda benen
 
Vaderna kändes som ballonger efteråt :)
 
 

Renodlat axelpass i Sats Täby!

Fortfarande stel och ont i nackmuskulaturen sen i fredags, och även i ryggen. Men det är inget större hinder än att jag får tänka hur vad jag gör. idag fick det bli ett rent axelpass och det är skönt för omväxlings skull. Nu när jag har nått mina delmål i marklyft och bänkpress, så kan jag för stunden släppa fokus från dem och återigen gå tillbaka till axelträning och knäböj.
 
 
 
Utåtrotationer i kabel:
10x2,5kg + 10x2,5kg kabelflyes
 
Axelpress i smith:
20x15kg (3 set)
10x35kg
10x45kg
10x55kg
10x65kg
8x75kg
4x85kg
20x35kg bakom nacken utan ryggstöd
20x35kg bakom nacken utan ryggstöd
 
Vart uppvärmningseten slutar och arbetsseten börjar är lite flytande men totalsumman blir iaf helt okej.
 
Hantellyft framåt:
10x12kg
10x14kg
10x18kg
 
hantellyft åt sidan:
10x12kg
10x14kg
10x18kg
15x14kg
20x12kg
 
Rehabträning för vänsterarmen.
12x10kg
12x10kg
 
Här var det arbetset rakt igenom såklart. Utförande växlar med antal reps och vikt. men säg 14 arbetset för fram -och utsida axlar. Det räcker :)

RSS 2.0