Jag ska väl försöka komma igång igen med bloggen :)

På grund av träningsvärken i triceps långa huvud/fästet så har jag väldigt ont där jag försöker sträcka på armen. Så istället för ett bröst/bicepspass så tar jag ett extra benpass emellan och siktar på brösten imorgon.

Inga vikter skrivs upp. Det är låga vikter och väldigt intensivt. 30 sekunders vila rakt igenom alla set idag, bortsett från scottcurlen. Skriver ej ner uppvärmningsseten.

Knäböj:
3x10

Blev väldigt andfådd. Men ryggen kändes inte av. Använde dock bälte för att minimera eventuella risker.

Liggande benpress:
3x10

Benspark:
3x10

Sittande bencurl:
3x10

Stående enbenscurl:
2x10

Ett väldigt basic men intensivt och BRA komma-igång-på-allvar-pass.
Det va skönt att träna. Detta har jag verkligen saknat!

Scottcurl:
2x10
5
5

Ökande vikt

Koncentrationscurl:

FST-7 (med 7 reps. så 7x7 med 30 sek vila med andra ord)

HHIT löpband:
Stegrande belastning 15 sek vila, 15 sprint.

del 1: 10km/h -> 20km/h
del 2: 20km/h -> 12km/h + 0 -> 15 graders lutning
del 3: 12km/h -> 18km/h + 15 -> 0 graders lutning

totalt 13 min 32 sekunder och 3,25km varav hälften vilat då, but still. Det var väldigt jobbigt men väldigt skönt att få springa av sig lite. Detta fick vara vadträningen för idag.

Bilder får komma senare när jag har fått lite mer muskler haha.

RSS 2.0