Sista invägningen, slut på deffen. Resultat.

Startvikt 90,4kg. Slutvikt 80,2kg.
Midjemått vid starten 90,5cm. Idag 80,5cm.
16 veckor lång deff.
Tappat 10kg i bänkpress.
Tappat 15kg i marklyft.
Tappat uppskattningsvis 10-15kg i knäböj (Utgår från känslan vid 1x140kg i böj)
På köpet så har jag blivit liten också! Och inte alls den beachform jag hade hoppats på. 10kg är ju dock inte alltför mycket. Men med det sagt så är jag inte jättebesviken och jag får väl jämföra med senast jag var på 80kg och då är jag i lite bättre form. Om jag bara lyckas hålla mig skadefri denna sommar! (det vore den första på 3 år tror jag)
Lite jämförelsebilder! Första bilden i raden är vid 90kg. Andra vid 80kg (klicka på bilderna för att förstora)
Det var den deffen! Nu får det bli viktbalans under sommaren och därefter en ytterst långsam ökning till 90-100kg över ett par 3 år skulle jag tro innan nästa deff.

Stel som en frusen pingvin..

Ytterliggare maxtest idag. Helt slut efter jobbet. Har inte vant mig vid att börja 06:00 ännu. Jag och tjejen kom inte iväg till gymmet förens kl 20!

Känner mig oerhört stel. Det är tillomed svårt att sätta sig på huk numera. Och lite ont i höften har jag fått, höger sida. Och lliiiiiiiiiten känning i höger knä, lite strålande obehaglig känsla. Men jag behövde komma till gymmet no matter what.

Morgonvikt på 79,8kg. Lägsta vikten på över ett år.

Marklyft: (stegrande set á 3-5 reps)
1x160
1x180
0x200 (höll lite fel och fick massa obalans
1x200
Så, det var väldigt tungt. 180 "flög" upp men 200 fick jag segdra nått så fruktansvärt. Jobbigt med massa handsvett och det är lite där som skon klämmer. Behöver magnesium om jag ska dra tyngre. Uppenbarligen har jag inte tappat speciellt mycket alls i mark trots att jag inte har tränat tungt på länge, trots viktnedgången och trots att jag inte har tränat marklyft alls på ett bra tag.

Knäböj:
3x50
3x80
1x110
1x120 film




Behövde kontrollera djupet och formen då jag känner mig som en frusen pingvin. Redan vid utlyftet kändes det lite konstigt i knät och på nedvägen så ilande det till konstant och jag ger mig fan på att jag var väldigt nära att skada mig. Det kändes bra efter lyftet och det känns bra nu dock. Men jag har en 4 år gammal knäböjskada och det var troligtvis den som gjorde sig påmind. Samma känsla nu som då.

Jag får helt enkelt testa knäböj när jag är fit for fight.

Armhävningar:
Max antal armhävningar på 3 minuter: 119st

invägning efter 15 veckors deffande. "typ" en vecka kvar.

Nu är högrepsperioden slut och det har även gått 15 veckor där jag har legat på kaloriunderskott. Jag låter det gå en vecka till men sen lägger jag mig på kaloribalans.

Dagens morgonvikt hamnade på 80,3kg vilket betyder att jag droppat 10,1kg och midjemåttet ligger även det på 80,5cm.

Är inte alls nöjd med formen. Tror nog att det saknas 3-4kg innan jag börjar se vettig ut men jag behöver prioritera annat under en stund. Som att kunna få känna mig stark igen!



Den här veckan så kommer jag testa min maxstyrka i de tre stora (plus lite andra övningar) för att få något slags referensvärde. Jag tänker köra igång med hirvis-programmet för bänkpress igen nästa måndag.
Jag ska även lägga stor fokus på knäböj nu fram till nyår.

Bänkpress:
120kg. Var väldigt nära på 125kg. Känns sjukt att jag missar på en sån förr-så-lätt-vikt.

Militärpress:
70kg. Blev så yr trots fokus på andning.

Är jävligt besviken men å andra sidan så hade jag varit besviken om jag minskade i styrka trots 50kg viktförlust. Jag har ju även slutat med kreatin (igen).

Ju längre tid jag håller på med styrketräningen desto bättre kommer formen att bli. Så att störa sig på skitsaker är egentligen... rätt onödigt.

Grymt axelpass :D

Snabbt axelpass som var avklarat på ca 40 minuter Morgonvikten var nere på sjukt låga 79,9kg också! Härligt intensivt och ett riktigt bra pass helt enkelt. Återigen körde jag helt utan pwo/koffein etc och det är oftast då som jag får till riktigt bra pass. Eller snarare så att varje gång jag har gjort det, så har det blivit bra träning. Får testa att utvärdera detta lite närmare.

Sista veckans högreps lider mot sitt slut. Imorgon hinner jag inte träna då jag ska iväg med jobbet, efter jobbet.. Kommer hem när gymmet har stängt. Men rygg och framsida lår är fortfarande på to-do-listan.

Kabelrotationer: Många

6 set baksida (95 reps + 30 sek statisk hållning som sista set)
5 set (100 reps) utsida
6 set framsida (110 reps)

Grymt träning!

Baksida lår, vader. Och lite löpning!

Snabbt och litet pass för baksidan av låren samt vaderna. Litet men ack så viktigt. Det var det här med att inte stå i vassen..

Sittande lårcurl:
30
30
15
10
15
Tre sista som arbetsset.

Knäböj:
15
10
5
5
Väldigt långsamma samt 2-3 sekunders stopp i bottenläget. Bra hållning rakt igenom och det var väldigt jobbigt för att köra på den vikten. Men det tog bra!

Ett set scottcurls här imellan men underarmarna kändes av.

Stående vadpress:
20 (2 set)
10 8 4 set)

samma vikt, bra utförande.

Konditionsträning:
500m powerwalk, 500m löpning, 500m poerwalk, 500m sprint (17,5km/h).

På det stora hela är jag nöjd med dagens pass

Mer eller mindre kaloribalans i nästan en månad.

Morgonvikt på 81,4kg. Har inte hänt mkt med viktnedgången :D Midjemåttet är på densamma. Kaloribalans i nästan en månad. plus/minus några hekto.

Bröst stod på schemat. Och det blev en hel del bröst på tyvärr låga vikter. Jag vill känna mig stark igen! Det suger att vara svag(are än man har varit).

Bänkpress:
10x50
10x60
10x70
10x80
10x90
6x100
8x90
10x80
10x70
10x60
30x50 (greppet var längst ut på stången. Intressant men tog mest på axlarna..De 5 tyngsta var arbetsseten)

Liggande hantelpress:
3 set

Lutande hantelpress:
3 set

Koncentrationscurl:
FST-7-style. 10 reps med drop från 15kg -> 7kg. 30 sek vila.



Detta var passet. Blev ett sent pass då någon hade försökt bryta sig in i garaget där hojen var. Låset var helt fucked up. Vilodag imorgon. Kan behövas då jag byter arbetstid till 06-15 och behöver gå upp en timme tidigare än jag har gjort de senaste 5 åren.. Att gå och lägga sig tidigare är desto svårare tydligen.

film, jämförelsebild och ryggpass.. Bra lördag!

Efter att ha synat gårdagens 10 rep på 100kg i knäböj så väljer jag att inte gå ut offentligt med den

Dagens stressade ryggpass klarades av på ca 40 minuter.

Uppvärmning:
10x40kg latsdrag (2 set)
10 utåt/inåt kabelrotationer

Chins: (med remmar)
20
15
15
Satt långt inne och det var jobbigt. Hade noll motivation inför dagens ryggpass. Men jag är glad att jag klarade 50 reps på tre set!

Latsdrag:
15x60kg framför
15x60kg bakom, med dragremmar
Helt slut i underarmarna.

Sittade kabelrodd med V-grepp:
15x80kg
12x90kg
10x100kg
Varken motivation eller tid för fler set..

Hantellyft bakåt för baksida axlar:
30x7kg
10x12kg
10x12kg
Bra kontakt! Känns bra att jag hinner köra igenom baksidan två gånger i veckan.

Stångshrugs i smith:
10x95kg
10x125kg
10x155kg
10x185kg
10x200kg film
Skittungt, men känslan va rätt bra ändå! Kort ROM i slutet men det vägs upp av den förjävliga tyngden.





Annars känner jag mig lite missnöjd med formen. Stundtals kan jag känna att fan, definitionen börjar komma fram. Och stundtals är det som att jag hade bättre form på 90kg... Trots att byxor som jag knappt kunde få på mig då nästan är för stora nu.



Då jag tog bild på låren igår blev det så jäkla oskarpt så jag testade att justera skärpan i photoshop :D Helt plötsligt fick jag mer definition och en jäkla massa ådror haha! Det är helt värdelöst att försöka fota själv med tidsfördröjd utlösare. Det blir alltid suddigt..



Fast jämför man med nedre bilden där jag vägde 90,4kg så såg jag mer slät ut då den 8:e januari..


Kort men intensivt och grymt bra pass för framsida lår!

Tog tillomed bilder efter träningen men kamerajäveln dog så nu hinner jag ändå inte ladda upp dem. Gokart snart! Hur som helst så mätte högerlåret 62cm med lite vilja. Jag hinner inte ladda upp filmen på böjen heller.

Knäböj:
5x60kg (2 set) Döda bottenstarter.
5x80kg Döda böttenstarter. Skitjobbigt.
5x100kg tungt!
6x100kg
7x100kg
8x100kg
9x100kg
10x100kg film
Sista setet kändes lättast. Jag hoppas verkligen det är ovanan som gör att jag tycker det är så jobbigt och inte förlorad styrka. Har inte kört knäböj på 4 veckor, dock frontböj.. Börjar längta efter lågreps med tunga vikter nu.

Liggande benpress:
50x170kg
30x170kg
20x170kg
11x170kg

Halv ROM, inga utlåsningar (förutom vid enstaka andningspauser där halsen höll på att vända sig ut-och-in. Ni vet den där spykänslan..

Foamroller:
Stetchade ut IT-bandet, samt framsida/insida lår. Insidan gjorde lite ont men det har blivit bättre sen jag började med foamroller. Vet dock inte hur mycket det hjälper till i vardagen eller i vanliga styrketräningen men fascian och musklerna är inte lika känsliga för tryck. Det känns bra och det är ett skönt tidsfördriv som nedvarvning.

Nu är det som sagt driftkart som gäller! Gokart inomhus på en hal bana!

Bild + film kommer väl upp sen :)

Awesome axlar :D FY FAN VA BRA!

Det roligaste passet! (Tror jag har sagt det om varje muskelgrupp nu..) Det blev ett lätt pass med mycket mjölksyra, kort setvila och blandade känslor för att träna själv. Tränar man med nån vanligtvis så är det värre å köra själv sen

Kabelrotationer:
30 utåt
30 inåt
30 utåt
30 inåt

Hantellyft bakåt över bänk:
30
20
15
10
15
20
30
Förjävla bra kontakt på höger sida. Tror jag att jag är invalid på vänster sida. Alternativt att jag inte har några nerver kopplade till muskeln.

hantellyft åt sidan:
10 (sittande)
10
25
25
på de två första seten fick jag inte riktigt till det alls. Kämpade som *** med diverse utförande för att få till en bra känsla men det ville sig inte. Kände mig för trött. Sänkte vikten och då blev det en jävla fart i axlarna. Då fick de stryk så det räckte och blev över!

Kabellyft åt sidan:
20
15
15
I like this

Sittande hantellyft:
10
10
10
Lite likt arnoldpressar. Lite. Går fram lite med armarna men stannar strax framför axlarna, inte framför kroppen. Försöker få utsidan att jobba mycket under denna övning.

Sittande axelpress i smith:
20x15kg (uppvärmning. stången)
20x25kg
20x35kg
20x45kg
20x35kg
20x25kg
Lätt tillbakalutad, stannar 1/5 innan övre och nedre vändpunkt. Maximalt grepp och det var nån förjävla belastning på framsida axel. Kort vila och blandade explosivitet och koncentrisk träning. Känns missvisande att skriva ner vikten då den är låg.

Facepulls:
10
10
10

grymt, bra Rickard! Rätt tråkig övning idag -.-

Militärpress bakom nacken:
20
20
20
Bara stången. Slentrianreppade och fick under setvilan passa en ostbåge i bänken utan tumgrepp med 16cm osynlig kloss

Annars har jag fått jobb idag vilket är otroligt fantastiskt då mitt nuvarande jobb försvinner imorgon. Det var verkligen i sista sekund. Det viktigaste som har hänt idag, dock, är att jag var ute i nästan 2h och åkte motorcykel  (Näe okej det var att få jobbet givetvis, but still!)

*edit* lol, 33 set på 55 minuters träning. inkl uppvärmningsseten/lättare arbetsseten.

Oinspirerad och trött. men helt okej pass iaf.

Trött innan passet men annars gick det inte så tokigt faktiskt. Bra kontakt men tyvärr väldigt få set totalt.

Sittande lårcurl:
30
25
20
15
20
25
30

Raka marklyft:
16
12
6
12
16

Här höjde jag med 10kg i varje set jämfört mot föregående pass. Det blev riktigt jobbigt!

sittande vadpress:
15
15

Stående vadpress:
20 + 20 + 20 (2 set)

krampkänsla..

Chins: (Bonusövning!)
10
10
10

Full fokus på kontakt och långsam negativ del. Så explosivt som möjligt med full kontroll på att låta ryggen arbeta. Sista setet var pain in the ass.

Annars finns väl inte så mycket att säga... Blir arbetslös på måndag, var på intervju idag för att jobba som lastbilsmekaniker. På sätt och vis så stör det väl träningen lite grann men i det stora hela så funkar det bra.

Står still i vikt. Annars ett riktigt bra discopass :)

Inleder måndagen med att väga in på 81,3kg. Har stått stilla i vikt och midjemåttet ligger på cirka 81,5cm. Det får jag vara nöjd med efter påskhelgen :) Drog hur som helst iväg för ett härligt bröst/bicepspass och det va hur kul som helst!

Liggande hantelpress:
30x11kg (2 set, uppvärmning)
5x20kg uppvärmning
5x32kg uppvärmning
10
10
10

Lutande hantelpress:
10
10
10

Bänkpress:
33x60kg
23x60kg
19x60kg
18x60kg

93 reps på 4 set. Då vi var tre som roterade så blev setvilan inte direkt kort. Men det va lite jobbigt iaf. Förra gången jag testade detta hamnade jag på 57 reps totalt men då hade jag förvisso kört till failure i hantelpressen innan.

Lutande hantelflyes:
15 (4 set)

Stångcurl:
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg (ganska lätt)
0x60kg inte tillräckligt med motivation för att kriga upp en rep..

Hantelcurl: (dropset)
12x17kg + 12x12kg (3 set)

stångcurl 21an omvänt grepp:
20kg
20kg
20kg (dock 7 nedre reps, 7 hela. fatbar-grepp)

Löpband:
1km jogging
700m powerwalk

Måste komma igång igen med löpningen. Sakta men säkert ska jag försöka igen. Annars var passet väldigt bra. Långsam excentrisk fas i pressarna, mycket mjölksyra i bänken och bra kontakt i flyesen. Planen imorgon är vilodag så det händer väl inte alltför mycket. Powerwalk kanske?

whiskey, öl, godis, påskmust och våfflor :D



Trots att jag hade planerat att vara borta hela helgen så lyckades jag ändå ta mig till gymmet. Helgen har annars bestod av whiskey, lite öl, bokläsning och massor av godis :D



Crosstrainer:
15 minuter

Chins: (dragremmar)
20
15
15
Trots att jag gjorde hela 20 chins nu så kände jag mig svag och jävlig. Trots att jag klarade 50 reps på 3 set, jämfört mot 5 set senaste gången(!!!) så kändes det som att jag hade tappat styrka och ork.. tills jag började fundera på hur det egentligen låg till. Jag har faktiskt presterat riktigt bra idag!

Latsdrag:
10x60kg bakom nacken
10x50kg
Näe det blev för tungt och svårt i underarmarna. Kändes nästan som att fingrarna var på väg att låsa sig. Hoppar denna för idag!

Sittande kabelrodd:
15x80kg
12x90kg
10x100kg
12x90kg
15x80kg film
Slentrianfilmade för att kolla hållningen. Lägger upp den när jag ändå håller på. Helt okej utförande men det jag fastnade mest för var att mina underarmar inte ser så fruktasvärt illa ut :)



Hantellyft bakåt för baksida axlar: (istället för stående rodd!)
30
20
10
15
Bra kontakt, bra utförande. Har fått en bra känsla för hur jag ska få baksidan att arbeta.

Trapezius:
Övre supersetades med nedre trapzen där jag helt enkelt hängde ut som vid chins och endast utförande skuldersänkningen.

20x100kg + 20 reps skuldersänkning. (5 set)

Funkade rätt bra att vila upp sig lite under tiden jag tränade nedre trapzen. Kroppsvikten är väl alldeles för låg vikt egentligen men man kanske kan se det som aktiv vila. Intressant upplägg hur som helst och något jag vill testa flera gånger.

Crosstrainer:
15 minuter

Stående vadpress:
20 + 20 + 20

Sittande vadpress:
10
10
10

Bonusövningarna (vaderna) var toppen över i:et och efteråt var känslan att ha fått till ett bra träningspass väldigt bra. Skönt som fan att röra på sig igen efter allt stillasittande/liggande under helgen.

Framsida lår är pain in the ass.

Riktigt jobbigt men det kunde ha varit värre. Kort pass med få set idag. Det är bråttom till tjejens landställe :O

Crosstrainer:
10 minuter, varierande lutning och motstånd

Benspark:
10
10
20
(uppvärmning med mkt fokus på excentriska delen. Mjölksyra fanns så det räckte..)

Frontböj:
20
20
16
16
14
14
totalt 100 reps, sjukt jobbigt! pulsen är på max hela jäkla tiden och det är fan inte roligt under de sista repsen i varje set. Ångesten är total -.-

Foamroller:
2-3 minuter per lår. Gjorde inte alls lika ont nu som förra gången jag använda foamrollern. Dock skulle jag behöva köpa hem en själv. Kostar ju inte mer än ett par hundralappar.

Det är så djävulskt jobbigt med basövningar. tempot är högt, pulsen är på max och man blir så trött i hela kroppen.
Men man får ingenting gratis så det är bara att bita ihop.
Känslan efter passet var mest... apatiskt.. den första halvtimmen. Nu börjar jag känna mig som människan igen iaf. Vila tills på måndag nu! Missar ryggträningen men kanske kan ta igen den på tisdagens vilodag.

Invägningen får ske på tisdagen istället för måndagen. Men dagens morgonvikt landade på 81,2 pannor. Och nu är det påskhelg... :D

Högreps för axlar = win



Förjävla många reps idag, och vilket grymt pass det blev!

Utåtrotationer:
30
10

Inåtrotationer:
30

Hantellyft baksida axlar:
50
20
20
20

Sittande hantelpress: (Fokus utsida axlar)
15
15
15

Hantellyft åt sidan:
30
20
15
15
25 + 10

Holy hell vilken pump!

Sittande axelpress:
15 + 5 + 5

Här blev axlarna och armarna helt förstörda, hade knappt nån kontroll på dem när jag skulle lägga ner vikten, musklerna va helt slutkörda haha!

Sittande lyft åt sidan i maskin:
20
15
15

Argh, mjölksyra!

Vilket jäkla bra pass! Snabbt som bara den och bra kontakt i varje repetition! Ett av de bästa passen på väldigt länge! Nu är det lite trist bara att det kommer gå en vecka innan nästa axelpass

Baksida lår och vader - Ett pass bland många. Men ett bra sådant!

Inget speciellt pass, men det blev åtminstone ett lyckat sådant! Relativt snabbt pass och bra kontakt genom alla set och reps. Trist som fan att gymmet inte har fått tillbaka dynan till liggande lårcurl-maskinen.

Annars... är det ju iaf fint väder igen! Bör hålla i sig fram tills alla är lediga haha :)

Grymt bra pass med Simon! Veckan börjar riktigt bra!

Riktigt skönt pass idag! Dock har jag tappat massor i styrka! Men kontakten fanns där och jag ser nästan slutet på deffen nu. Spegelbilden är mer rättvis nu än för ett par månader sen :)

Uppvärmning:
30 reps utåtrotationer (2 set)
30 reps inåtrotationer (2 set)
20x20kg bänk (3 set)
10x60kg
5x70kg
2x90kg
1x100kg

Bänkpress:
4x110kg (max antal reps. har tappat från ganska lätta 5x115!)
10 reps (4 set)
För två veckor sen drog jag till med fem reps på 110 pannor. Efter det så har jag laddat med ca 20 gram kreatin per dag och nu presterar jag sämre ändå. Intressant. Innan hade jag varit kreatinfri i två månader.


Plan hantelpress: (reps)
10
10
20

Lutande hantelpress: (reps)
10
10
16

Hantelflyes:
15
15
15 + några till reps
10 + 6

Hantelcurl:
12 + 12
12 + 12
12 + 12

Stångcurl 21:an: (Omvänt grepp)
17kg
17kg


Hammercurl:
10
10
10

Cablecrunches:
10

Ruskigt jobbigt men bra pass! Kort jäkla setvila och bra intensitet genom hela passet. Kontakten fanns där i både bröst och biceps och varje repetition var bra. Det här va ett riktigt lyckat pass!
Skriver inte ner orelevanta vikter nu. Repsen skrivs ner dock då jag vill hålla koll på hur det ser ut när jag blickar tillbaka. Alla arbetsset är jobbiga set som man får slita för. Ingenting är gratis!

Utöver det så värker hela kroppen av träningsvärk. Dock en ganska bekväm sådan då det bara är värk i muskeln och inte i lederna etc. Det är inte som när man är helt paj pga snortung lågrepsträning.
Jag tyckte till och med att mina underarmar såg bra ut i spegeln idag.

Är trött på att gå ner i vikt. Ett kvartal har passerat.



Det är segt och jävligt nu, igen, fortfarande :D Svårare och svårare att inte tappa styrka. Jag skulle kunna göra ett jättelångt negativt inlägg eller ett jättekort positivt. Även om själva viktnedgången har saktats ner så har själva midjemåttet kommit ikapp igen. Och det är detta som har varit tanken med deffen hela tiden. Att minska midjans omkrets. Viktnedgången är bara sekundärt.

Så vad vägde jag in på imorse?
81,3kg stod vågen på, och midjemåttet hamnade på ca 81,5cm. (start på 90,4kg och 90,5cm)

Senare idag blir det bröstträning. Det kommer bli GRYMT kul! Eller jobbigt. Same same :)

Annars är det mycket motorcykel just nu. Filmer på youtube varvas med blocket.se trots att jag inte ska köpa eller byta hoj. Dock skulle det vara riktigt roligt att köra en riktig sporthoj!


KTM RC8R så udda design och fulsnygg så den blir oemotståndlig.


Annars är den klassiska Yamaha R1 lätt ett alternativ! Den här är från 2010. Betydligt lättare design att tycka om än hojen ovanför.



Eller varför inte Ducatis nya Panigale 1199 om man ändå ska sitta här och drömma?



Men å andra sidan så bjuder en sån här hoj in till mer bus i vettiga farter. Och detta är en hoj som jag skulle kunna tänka mig istället för min Superduke.. Återigen en KTM. 990 SMR för att vara exakt,  och det är även samma motor i grund och botten.



Men KTM 990 Superduke (R-versionen med enkelsits i denna bild) är ändå en såpass sjukt rolig hoj som kommer räcka i många år till skulle jag tro. Om man fortfarande kan behålla lite vett.



Som sagt. Det är mycket Motorcykel i huvudet nu. Men premiären har redan varit som tur är och snart kommer man kunna åka varje dag utan att frysa ihjäl :)

Tungt ryggpass efter en slitsam helg!



(Note to self: Det är själva fan att man inte är större än vad man är. Sitter fortfarande inne på för mycket fett och för lite muskler.) Hade (givetvis) hoppats på att vara mer rippad när deffen var klar. Visserligen ska jag gå ner minst 2kg till innan det är klart, men efter 9 pannor hade det inte varit fel att se snäppet bättre ut.


Då jag hoppade över träningen igår så får jag ta igen det idag istället.
Efter en slitsam helg där jag vaknade upp 13:28 idag så dammade jag av veckans ryggpass.

Enligt schemat är det rygg och triceps, men då jag har haft problem med armbågarna så uteslutar jag den träningen ett tag framöver. Det plus att det är bröstträning imorgon.

Chins:
10 låångsamma chins med lång excentrisk fas
10
10
10
10

Alla chins var bra utförda men ju fler set jag hade kört desto kortare excentrsik fas blev det haha.

Latsdrag:
12x80kg + 10x60kg
12x70kg + 15x50kg
12x60kg + 15x50kg
Försökte med lite olika utföranden och även halva rörelseomfånget i övre och nedre halvan men jag fick inte riktigt till någon bra känsla.

Sittande kabelrodd: (V-grepp)
15x80kg
12x90kg
10x100kg
12x90kg
15x80kg
Detta var det lätt det jobbigaste idag.

Stående bred rodd:
10x50kg
10x50kg
Näe vissa övningar passar inte att köras i slutet av passet. Detta är en av dem.

Hantellyft bakåt: (Lutandes över bänk)
20x7kg
10x12kg
15x10kg
Bonusövning. Det var svårt att få till känslan idag men det gick väl lite halvt om inte annat.

Stångshrugs i smith:
5x105kg
10x145kg
10x175kg
10x175kg
10x175kg
10x145kg
20x105kg
Tunga shrugs. Kändes bra men det är en jävla belastning på bålen. Hade tyvärr inte bältet men det gick ju ändå.

RSS 2.0