Knäböj :)

Det är nästan roligt att köra med shorts, vaderna ser helt okej ut! Under helgen har det blivit en hel del påskmat, godis och lite hederlig öl. Det har dock inte varit negativt för träningen iaf :) Inte om man skal gå efter dagens knäböj-prestation. Dock hade jag glömt träningskorna hemma så jag hade lite svårt att komma lika dupt ner som vanligt. Med löparskorna är det iaf en liten klack som hjälper till att hålla ryggen bra vid (för mig) maximalt djup.
 
Knäböj:
5x100kg
3x120kg
3x130kg
3x140kg
5x150kg film. Och ännu ett reps-rekord på den här vikten.
5x130kg
5x100kg frontböj
 
 
 
Benspark:
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
 
Riktigt bra känsla, tryck och kraft i påkarna. Lite trist att jag börjar se så slät ut, men det är kanske smällar man får ta vid viktuppgång :/

Påsk!

Jag sitter på Saras landställe utan tillgång till gym. Istället för vilodag så började vi med att bära och elda gran/granris i tre timmar. Genomsvettig, andfådd och uppvärmd (samt rätt pigg efter en fika i solskenet) drog vi ut på en kortare löprunda.
 
3.00km på 18min 06 sekunder enligt appen SportsTracker. Missade dock stoppknappen så bilden är lite missvisande. Ett snitt på 10.1km/h är jag rätt nöjd med. Med en vikt på nästan 90kg efter frukost, fika och kläder samt att jag nästan aldrig löptränar alls så kan jag inte springa alltför långt. 
 

Idag har jag visat vart skåpet skall stå!

Igår åt jag väldigt lite, och kom inte i säng förens 01:24. Det är inte de bästa förutsättningarna för ett träningspass den kommande dagen. Speciellt inte när man ska förlägga träningen till förmiddagen, precis när gymmet öppnar (klockan 10.00 idag, långfredag)
 
Jag tränar väldigt sällan på förmiddagen då jag presterar betydligt sämre. Oftast.
Idag stod bröst på schemat och vi hade bara en timme på oss. Trots det, så tryckte jag ut totalt 20 arbetset på 40 minuter :) Jag vet inte riktigt vad jag gör rätt, men jag får lika snabba ökningar nu som när jag började träna. Det ända jag gör är att träna stenhårt, målmedveten och mycket.
 
 
Att inte iPhone har självutlösare är ett stort minus. Det finns uppenbarligen vissa svårigheter att fotografera sin spegelbild när man är helt slut. 86,3kg morgonvikt, 86cm i midjemått. Still on the right track!
 
Bänkpress:
10x110kg
5x110kg
6x100kg
 
 
 
 
 
 
Det var nog inte ens två månader sedan jag försökte mig på att maxreppa på 110kg och då slutade det med en sjua. Och nu gjorde jag tio! Victory!
 
Lutande bänkpress:
10x60kg
10x60kg
10x60kg
 
Liggande hantelpress:
8x40kg
6x40kg
 
Chest press (pure strength-maskin)
8x40kg
10x35kg
10x30kg
20x25kg
10x25kg
 
Dips:
10
10
 
Maskinflyes:
20x65kg
12x65kg
10x65kg
10x55kg
10x45kg
 
20 arbetset :) 

Fina motorcykeln!

Att en tankdekal kan göra så mycket!
 

En inte alltför ovanlig händelse

Det blev personbästa IGEN!
 
Men first thing first. Igår var det LellesMc. Idag drog jag till DinMC i Sollentuna för att spendera mitt bidrag på mer onyttiga prylar.
 
 
Batteriladdare har jag funderat på att köpa hela vintern. Bättre sent än aldrig men det är riktigt dumt och ren lathet att inte underhållsladda batteriet under vintersäsongen när hojen bara står.
Tankdekalen kommer göra tanken och hojen så mycket finare :) Backspegeln har en spricka i glaset och då det är riktigt billigt att byta ut den så köpte jag en ny. Endast 250kr kostar den!
 
Beställde även nya kopplings/bromsgrepp med tvåfingerfattning. Då jag kraschade så blev kopplingsgreppet lite nedslipat. 
 
Hur som haver; jag tränade ben idag! Och det gick otroligt bra! För endast 9 dagar sen gjorde jag en riktigt bra prestation tyckte jag. 11x130kg i böj och jag tyckte att det borde ha varit helt omöjligt för mig att klara något sådant. IDAG KLARADE JAG 8x140KG OCH DET ÄR FAN SÅ MYCKET BÄTTRE! Dessutom var det andra setet!
 
Knäböj:
5x100kg
3x120kg
1x130kg
6x140kg pb
8x140kg PB
5x140kg
1x150kg
10x60kg frontböj
 
Wow. På andra setet. Jag är bergsäker på att jag kan dra till med 10 reps på ett första set :) Men målet är inte att reppa på en viss vikt, utan nu vill jag även pressa upp en riktigt tung vikt. Det bästa jag har gjort någonsin är 1x165kg och jag känner att jag kan passera den vikten snart med lite fokuserad tung böjträning :)
 
För övrigt är ett set frontböj på 60kg att jämställa med att man tar en godisbit från godishyllan i affären varje gång man går förbi där. Det är något som man bara måste göra i förbifarten.
 
 
Jag är inte alls nöjd med benutvecklingen dock. Vart fan är seperationen, volymen och de fina detaljerna!? Vart är det som jag aldrig har haft? Det tar emot att inse att man har en väldigt lång väg kvar. Låren mäter 62-64cm på det största stället och får nog sikta på 70cm vid samma mätställe för att man ska kunna vara nöjd.
Knäböjen var inte det enda jag tränade, men det får bli det enda jag redovisar.
 
 
För övrigt så känns det väldigt tufft, manligt, hardcore och pure bodybuilding att träna med tjocktröja ;)

Ett kvartal har passerat! Vikten, träningen och motivationen går uppåt!

Nu ska jag försöka summera året so far:
 
Från 11:e januari till 27 mars har jag ökade i vikt. Från 82,9kg till 86,4kg. Vid nyår vägde jag mindre men det är ingenting som jag har dokumenterat så jag får börja från elfte januari.
 
I bänkpress har jag ökat från 125kg till 140kg. 15kg på 11½ vecka är jag jättenöjd med!
I marklyft har jag ökat från 200kg till 230kg! En helt fantastisk prestation anser jag.
I knäböj har jag gått från 2x130kg till 11x130kg. Det är cirka en rep mer varannat knäböjspass.
 
Idag körde jag igenom pass 90/365. Femtio träningsdagar i rad, och 54:e passet irad. Och det går så bra så! Jag tar ju en bild i slutet av varje månad. Dubbel biceps bakifrån och än så länge så ser det helt okej ut! Dagens bild är tyvärr tagen med iPhone 5-kamera, medans de andra är tagna med en systemkamera. det gör det svårare att urskilja detaljerna men jag tycker mig se en klar förbättring på armarna och lite mer muskler rent generellt. Kanske är önsketänkande, man ser det man vill se :)
 
 
dagens bild:
 
 
 
Bild från februari:
 
 
 
Bild från Januari:
 
 
Startbild från December:
 
 
Innan dagens pass drog jag, Micke och higgins till LellesMC i Uppsala. Jag dreglade både en och två liter över KTM RC8R och 690 SMC R. Fick även höra att Nya superduken kommer komma till sommaren 2014. Stämmer det så har jag lite tid på mig att spara ihop cash :)
jag köpte ett svart visir till hjälmen, en KTM-mugg, ny styrände samt nya klisterfästen till GoPro 2-kameran. Snart är det vår och nu jävlar är jag good to go!
 
 

Personbästa i marklyft Igen! Surprise!

88:e passet i år, 52:a tärningspasset i rad, 48:e träningsdagen irad.
 
Igår pressade jag axlar. Enbart pressar. högreps om 10 stycken per set, och det var rätt trist med ont i ryggen, nacke och huvudet. Inget direkt värt att nämna, men idag... Idag var det marklyft!
 

Marklyft:
5x70kg (2 set)
5x120kg
5x160kg
2x190kg
1x200kg
1x210kg
1x220kg
1x230kg!
 
Helt jävla otroligt. Jag förstår inte riktigt hur eller varför det går så bra som det gör, men det är skitkul :D
 
 
 
Morgonvikten låg på 86,3kg imorse efter ett fint kaloriöverskott igår ;)

Äntligen fredag! Äntligen benträning!

Och givetvis så glömde jag träningsbältet hemma. Det sista jag gjorde var att lägga fram den så jag inte skulle glömma den. Sen drog vi till gymmet.
 
suck.
 
Knäböj/frontböj:
10x60kg
10x60kg frontböj
10x70kg
10x70kg frontböj
10x80kg
10x80kg frontböj
10x90kg
8x90kg frontböj (Stången rullade av axlarna och ner till armvecken på åttonde repset. Bra Rickard.)
10x100kg Knäböj
 
Trots låga vikter var det riktigt jobbigt. Utan bälte krävs det betydligt mer av en och jag kände mig riktigt stel innan passet vilket inte underlättade.
 
Enbens-benpress:
15x90kg
10x140kg
 
Utan att låsa ut mellan repsen. Ruskigt tungt och Gluteus medius fick jobba röven av sig (See what I did there).
 
Stående vadpress:
10x35kg
10x50kg
10x50kg
10x50kg
20x30kg
 
Vikten i sig är inte jättetung, men att verkligen pressa upp den maximalt är en utmaning. Att gå ända upp till toppläget, och sedan pressa ännu mera för att nå den där sista millimetern. DET är jobbigt det.
 
 
 
Och jag lyckades avboka kvällens tvättstuga och valde istället, dum som man är, att förlägga den till morgondagens första tid. 06:00-10:00. Ser fram emot att prata med folk som är på väg hem från efterfester :D

Ett ruskigt bra personbästa!

 
Den sista februari skrev jag "Mitt mål är ett snyggt kontrollerat lyft på 140kg med röven i bänken, innan den sista mars."
 
Idag, tre veckor senare pressade jag upp 140kg med ett litet lyft av stussen! Det var inte perfekt, men det är gjort! Jag orkade! I did it! Jag satte ett högt mål och jag klarade det! Jag lyfte av, sänkte, och pressade upp stången som den amatör jag är :)
 
 
För att vara stark så måste man ta i!
 
 
 
 
 
Fortsatte med ett set på 15x100kg. Åh, ännu en milstolpe avklarad! Tre feta vikter på varsin sida lyftes ned, och sedan upp. Nästa mål är 150kg innan året är slut. Och givetvis så ska jag ta 140kg med arslet cementerat i bänken också, men jag tävlar inte så who the fuck gives ;D JAG KLARADE MÅLET! JAG HAR TAGIT 140KG I BÄNKPRESS!
 
 
 

ett lätt ryggpass blev jävligt ansträngande!

Idag har jag suttit i bil till förbannanelse. Såhär långt har jag aldrig kört på en dag. Och dessutom själv.
 
 
När jag kom hem strax efter halv åtta så blev det nästan raka vägen till gymmet. Eftersom det är bänkpress imorgon (:D) så skulle jag köra ett snabbt och lätt ryggpass. Varje gång jag försöker köra lätta pass blir det tydligen inte alls lätta "genomkörarpass".
 
Latsdrag:
31x100kg (reps-pb med en repetition!)
15x100kg
14x100kg
 
Alla tre seten till failure.
 
Hantelrodd:
15x47,5kg
15x47,5kg
 
Low Row: (Pure strength low row) Vikt angiven per sida.
15x50kg
15x35kg
15x30kg
 
Baksida axel: (maskinflyes)
10x85kg
10x75kg
10x65kg
10x55kg +
10x45kg
10x45kg en arm i taget
10x45kg en arm i taget
20x45kg en arm i taget
 
Nu hade jag en otrolig pump i ryggen, och framförallt baksidan av axeln. Framför spegeln i opti-ljus i omklädningsrummet såg jag faktiskt stor ut. Passet var genomfört på cirka 30 minuter med 16 arbetsset. Snart är det dags för nästa ryggbild också. Då har det gått ett helt kvartal! Tiden flyger förbi.

Jag har uppenbarligen aldrig tränat på riktigt tidigare.

 
Årets 82:a pass. 42:a passet irad och jag drog till med en för mig riktigt bra prestation igen. Personbästa med 5 reps. Elva repetitioner på hundratrettio kilo. Det är jättemycket för mig. Och folk säger "Du som är utbildad PT borde veta av vikten av vilodagar". Och ändå går det bättre än någonsin...
Morgonvikt på 85,5kg och där står det still.
Lite mer fokus på tung knäböj så bör jag kunna höja mitt all time personbästa på 165kg hyfsat snart. 
egentligen skulle det ha varit ryggträning med marklyft idag men det fick skjutas upp så att jag och Simon kunde köra samma övningar.
 
 
 
Fortsatte med lite mer knäböj, raka marklyft och psykiskt påfrestande bensparkar. Samt lårcurl.

Jävla skitmåndag

Satte som mål att klara tre reps i bänken idag. Jag klarade bara två. Inte ens i närheten av tre reps. Klumpig som man är så gjorde man inga bra lyft heller. 
 
Som tröst ska jag väl säga att det endast var 15 dagar sedan jag klarade 2x130kg för första gången. Men missar man ett mål så missar man och det är inte skoj. Roligaste idag var väl att se på bröstmuskulaturen i spegeln I guess. Misstänker att speglarna inte är helt objektiva utan snarare glädjespeglar.
 
 
 

Rygg igår, ben idag!

Det går att sätta personbästa lite hur som helst och i många övningar. Igår när jag och Simon körde ciktade chins så lyfta jag upp mig hela 7 gånger med 20kg extravikt. Det är två reps mer än vad jag klarade i jan/feb nångång. Och nu väger jag dessutom något kilo mer. Det ser jag som ett bra kvitto på att jag gör någonting rätt iaf. 
 
Jag har även självdiagnoserat mig med tennisarmbåge. Jag har från och till haft besvär ett längre tag i 1-2 år. NU gör det dock mer ont än någonsin och jag kan inte riktigt träna armarna på riktigt. Hammercurls fungerar dock men at vrida ut handen är bara att glömma. Tror det kommer bli en hel del problem med hantellyft åt sidan också. Har dock inte testat det sedan det blev värre. Nu ska jag dock rehabträna med excentrisk handledscurl i ett par veckor.
 
På kvällen dracks det alkohol av nån jäkla anledning. Men gott var det och roligt var det också! Det var nästan sansade mängder och idag genomförde jag ett bra benpass med Jocke. 
 
 
Knäböj:
5x90kg
5x110kg
3x120kg
6x130kg
3x140kg
1x150kg
 
Frontböj:
10x60kg
6x80kg
6x100kg
 
Benpress:
10x250kg
10x350kg
20x210kg
 
Det var hela passet. Och det var ett riktigt bra pass också :) Jag är helt klart nöjd och med tanke på att det var dagen efter så borde jag nog vara det! 
 
 

Ännu ett (flera!!) personbästa!

Fredag! Och bänkpress! :D Inte bröstdag, utan bänkpress-dag! Bröstövningarna var mest en bonus. Vilket pass det blev! Vilket jäkla pass!
 
Bänkpress:
3x100kg
1x110kg
1x120kg
2x130kg
2x132,5kg PB (Tänk på att 1x135 var mitt tyngsta lyft ever)
1x135 tangerat pb med andra ord. ruskigt tungt
1x137,5kg Trots att jag hamnade lite fel med stången så pressade jag upp den lättare än föregående lyft!
14x100kg
 
Helt otroligt va bra det gick! Trots kassa lyft så lyckades jag pressa upp dem. 140 är inte alls långt borta och om jag lyckas få till det bra så kommer det flyga upp!
 
Hantelpress:
15x40kg
 
Om bara Sats Täby kunde inse att man behöver tyngre hantlar än såhär..
 
Plankan: (60 sec setvila)
1 min 40 sek. 
1 min
 
Jag suger. Hårt.
 
Human flag:
Två set á 5 sekunder!! JAG HAR ALDRIG KLARAT DET FÖRUT!
 
 
 
Cableflyes:
10x40kg
1x55 + ett par pressar
10x35kg
 
Helt otroligt träningspass. Det enda som saknades var en iskall och fantastisk god Norrlands guld.
 
 
Även om Human flag-grejen var det allra bästa jag har gjort idag, så är jag så jäkla nöjd med bänkpressen. Att precis lyckas klara två reps på 130 för nån vecka sen, och göra det nu igen för andra gången var jäkligt skönt. Att därefter göra två reps igen på en högre vikt, endast 2,5kg under dåvarande personbästa, kändes helt otroligt. Här bestämde jag mig för att köra en singel på 135 men jag kom så fel i lyftet så jag trodde att jag skulle faila. Till min förvåning lyfte jag upp stången och tänkte att om jag får till ett bättre lyft där jag verkligen tar i för allt jag är värd... så kanske jag kunde pressa upp 137,5kg.
 
Mer bestämd än någonsin så tänkte jag skicka upp stången genom taket. Kom lite fel i bottenläget men det var inte alltför illa så jag tryckte upp skiten. Det går så bra nu så det inte är sant! 16 dagar kvar till sista Mars och då skall jag ha tagit 140kg i bänk. Det är stort för mig. Riktigt stort!

Personbästa i marklyft!



imorse steg jag upp 05:30. Skulle iväg till med flyg kl 08:30 till Luleå för en snabb montering av en Pure strength Benpress. Såfort jag sätter mig på planet så somnar jag. Jag hinner se att vi åker baklänges, men that's it. Jag vaknar av plingandet från flygplanet att vi kan ta av säkerhetsbältet när vi hade landat i Luleå. Jag var så trött att jag inte ens vaknade av start eller landning. 
 
Åker till Inpuls i stan, fixar det jag skall fixa och därefter tar jag flyget hem igen kvart över två. Helt klart en intressant arbetsdag! Imorgon är det ännu mer restid. Då skall jag åka till örnsköldsvik för att montera en en ram till  Pure Strength bänkpress, för att sedan fara söderut igen mot Sundsvall och fixa ett par saker där. Ska försöka leta upp Sundsvall atletklubb och träna rygg. Vore ju toppen att få träna på det stället! Sover över på något vettigt hotell då jag har en installation i nämnda stad på torsdagsmorgonen.
 
 
Idag kände jag mig stark. Riktigt stark :D Det stod marklyft på schemat och ju mer jag tänkte på det desto bättre kändes det med att försöka slå personbästa. För en månad sen gjorde jag ett seriöst försök att lyfta 220kg. Fem försök och varje gång låg stången fastlimmad mot golvet. Hur jag än gjorde så gick det bara inte. Idag tog jag GoPro 2-kameran med mig och filmade. Kvalitén är ju utan tvekan bättre än iPhone!
 
Marklyft:
3x140kg
1x170kg
1x190kg
1x200kg
1x210kg
1x220kg PB
1x225kg PB
6x190kg
 
 
 
Och krasst sätt så är det faktiskt personbästa på sista setet också. Förra gången fick jag slita röven av mig för att klara sex reps på 180 pannor. Nu var det tio kilogram tyngre.

Ännu ett dåligt pass.

Det var bänkpress idag, men det blev ett jäkla skitpass. Armbågen gör lite ont men verka inte påverkas av bänkpressen. Det gick relativt lätt att lyfta, även 1x130kg kändes inte som något problem. Dock fick jag känslan av att inte kunna prestera maximalt. jag hade mer att ge men förmådde inte att aktivera alla muskelfibrer. Det var iaf känslan jag hade och jag bommade två gånger på 140 pannor. Avslutade med 3x110kg Feet Up samt 6 set cable flyes.
 
Jag tror att det har blivit för lite tid för återhämtning och behöver vila bröst och axlar lite för att kunna klara mitt mål. Lite kortare träningspass med färre set och submaximala vikter får det bli den här veckan. En lätt form av deload kan man kanske säga. Generellt känner jag mig fortfarande top notch och en del av den dåliga känslan idag kanske kan tillskrivas alkoholen i helgen. 

dagen efter-pass. Årets bottennotering.

Det blev en stor liten mängd öl igår. Tillräckligt för att göra sig påmind idag. Hade ingen motivation men det är bara att bita ihop och träna.
 
Stående vadpress i smith:
X antal set med vanliga samt enbenspressar på 45kg. 10-30 reps per set.
 
Stångcurl:
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x20kg omvänt grepp
10x20kg omvänt grepp
10x20kg omvänt grepp
 
Hammercurl:
8x32kg
10x30kg
10x28kg
10x26kg
10x24kg
 
I övrigt så värker hela kroppen. Knäna känns på något konstigt vis vätskefyllda och det känns helt enkelt crap. 
Det är exakt tre veckor kvar tills jag senast skall ha lyft 140kg i bänkpress. Nu måste jag köra på ordentligt. Imorgon är det bänkpress som gäller :)

Axelpasset!

Jag köpte nya Rage Nitro V2 igår med smak av vattenmelon. Smaken är supergod och den den uppfyller mina kriterier för en bra PWO. Koffeinet piggar upp, och det finns ingen antydan till någon idiotisk krasch efteråt. Nog om det, det är inte en pwo som gör passet, det är jag.
 
Sittande axelpress i smith:
10x70kg
6x70kg
5x70kg
 
Stående axelpress i smith:
5x50kg
5 + 5x50kg (först bakom, sedan framför)
5x50kg
 
Stånglyft:
10x20kg
10x20kg
10x30kg
10x30kg
10x40kg
10x40kg
10x30kg
 
Hantellyft åt sidan:
6x20kg + 6x10kg + 6x10kg 
6x20kg + 6x10kg + 6x10kg 
 
Dropset:
2x20kg +
2x18kg +
2x16kg +
2x14kg +
2x12kg +
2x10kg
 
Dropset:
3x20kg +
3x18kg +
3x16kg
 
Dropset:
4x20kg +
4x18kg +
4x16kg
 
Kabellyft åt sidan:
10x15kg
10x12,5kg
15x10kg
 
 
Och that's it. Det kändes som ett snyggt, kort och effektivt pass men kollar man hur det ser ut svart på vitt så känns det som att det blev en hel del set. 21 arbetset för ett par axlar som fick slita ordentligt under bänkpressen för två dagar sen. 
 
Det jag har käkat so far idag är, i kronologisk ordning:
 
vassleprotein
150g hamburgare med friscobröd
Rage Nitro V2
150g hamburgare med friscobröd (Efter gymmet)
 
Inte alltför mycket men det kommer mer sen :) 
 
 
 
 

Lördag pre-party

Provkörningen från KTM Club Scandinavia. Ca 3.55 in så ser man min anonyma vurpa. Längre tid än så fastnade jag inte men det var otroligt roligt. 

 
Jag behöver nog inte nämna att journalförandet här går långsamt. Jag skulle nog önska att jag förde in varje tärningspass här så jag lättare kan få en överblick hur träningen går. Men det får bli som det blir helt enkelt. Jag har ett dokument på datorn där jag för in lite statistik under 2013 på antal träningspass, antal träningsdagar i följd, antal missade träningsdagar, antal dubbelpass per månad samt noteringar ifall något har gått utöver förväntan. 
 
So far ser noteringar ut såhär:
 

13-02-04: Vilodag (jobbade 7-22 i Uppsala)
13-02-05: Vilodag (jobbade 7-22 i Uppsala)
13-02-06: Vilodag (jobbade 7-22 i Uppsala)


Notering 130211: Tangerat markrekord 215kg.
Notering 130215: Tangerat bänkrekord på 135kg samt 14x100kg. Morgonvikt ca 84kg.
Notering 130224: Tre dubbelpass i rad Fredag → Söndag.
Notering 130225. Jag är trött och matt i kroppen. Tränade på morgonen, dock ej på kvällen.
Notering 130226: Efter mkt sömn igår kände jag mig riktigt stark igen! Morgonvikt 86,3kg.
Notering 130228: Ont i överkroppen, främst armar. Missar precis 140kg i bänkpress med rövlyft.

 

Notering: 130303: Bänkpress 2x130kg. Morgonvikt 85,1kg
Notering: 130304: 3x30kg chins.
Notering 130305: Första seriösa konditionspasset i år.
Notering 130307: 4x200kg i Marklyft!!
Notering 130308: 50x40kg Hantelrodd.
Notering 130309: Morgonvikt 84,9kg. 84cm i midjemått. -5cm sen förra mätningen 1 mån sen

Och idag ska axlarna piskas till stora fotbollar!
 
 
Och ikväll blir det ett hårt pass för levern. Det var nästan länge sen nu. Andra gången för i år jag kommer dricka mer än en enstaka pilsner. Tydligen så sällan att jag måste skriva ner det.
 

230V i kroppen ger energi inför tunga marklyft!

Jag avslutade dagens arbete med att få 230V genom kroppen i 1-2 sekunder. Skönt är ett subjektiv som inte riktigt passar in i upplevelsen. När jobbet var klart åkte jag hemmåt och drog till gymmet. Det skulle köras ben! Och framförallt marklyft!
 
Marklyft:
3x150kg
2x180kg
4x200kg PB!
4x200kg
3x200kg

Det är personbästa så det visslar om det. Jag har aldrig ens klarat två reps på tvåhundra förut. Senast var jag sjukt glad över 6x180 pannor. Tyvärr ingen film då min iPhone är på lagning.
 
Benpress: (technogym Pure strength)
5x200kg
5x240kg
5x280kg
5x320kg
6x320kg
 
Det fick räcka. Det smakade tillräckligt brunt redan och hela kroppen har fått kämpa idag. Jag är jävligt nöjd :) Nu blir det en 150g hamburgare i vanlig ordning!

Bänkpress

Igår köpte jag äntligen en smartTV. En Samsung 55" LED 8005-serie. Och den är inte dum alls. Röststyrningen är ju badass :D Bilden är otroligt bra och jag ångrar inte köpet för en sekund såklart.
 
Och det medföljde en Samsung Galaxy 2 Tab
 
 
 
Hade ett riktigt bra ryggpass igår med Simon och brutalt tunga stångroddar på +100kg. Vi avslutade med en reps-tävling och vi hamnade båda på rätt sida om 30 reps på 40kg-hanteln.
 
IDAG blev det bänkpress. Bröstpass som andrahandsalternativ. Men bänkpress! 
 
Bänkpress:
3x100kg uppvärmning
1x110kg uppvärmning
1x120kg uppvärmning
4x120kg failade på femte.
3x150kg negativa
3x150kg negativa
3x150kg negativa
1x120kg Fötterna uppe, med stopp
1x120kg Fötterna uppe, med stopp
2x120kg
3x110kg
3x110kg med 7cm mits på bröstet
3x120kg med 7cm mits på bröstet
3x120kg med 7cm mits på bröstet
3x120kg med 7cm mits på bröstet
1x125kg med 7cm mits på bröstet
1x125kg med 7cm mits på bröstet
3x80kg sex sekunder ner, sex sekunder upp
4x80kg sex sekunder ner, sex sekunder upp
3x80kg sex sekunder ner, sex sekunder upp
 
Hantelpress: (Själv bröstpasset då hehe)
8x40kg
8x40kg
8x40kg
 
 
Jag SKA bli stark i bänkpress!

Händelserik söndag!

 
Vaknade upp strax efter tio helt utvilad och hyfsat nöjd över att jag stannade hemma igår. Öppnade upp forumet på sporthoj.com och hittade en tråd om att KTM Club Scandinaiva anordnade en provkörning med 6 stycken endurohojar med finndubb. I sollentuna! Letade febrilt efter tider och såg till min glädje att de höll öppet mellan 11-14. Perfekt, då det var en halvtimme kvar tills de skulle börja! Slängde i mig frukost och letade fram alla skydd som legat i mörket sen augusti. Då var skinnstället nästan för stort för mig. Nu satt det tight...  
 
(Bild tagen från KTM Club Scandinavia facebooksida)
 
 
jag kom dit ca 11:45 och testade allt från 250 till 450, tvåtakt som fyrtakt. Och det var fruktansvärt roligt. Enda jag inte hann testa var KTM 500 EXC. Andra hojen jag körde gick jag omkull med framför kameramannen :D Klipper de ihop en filmsnutt av allt så lägger jag upp den här. 
Dagen känns så jäkla lyckat när man får chansen att göra något spontant.
 
Q
 
Drog iväg till gymmet med Simon som mötte upp mig redan vid Väsjöbacken i Sollentuna. Vi skulle köra axlar men jag tränade bänkpress som första övning. 3x120kg samt 2x130kg  klämde jag upp och det var faktiskt första gången jag har gjort två reps på 130 pannor. Jag filmade när vi körde hantellyft åt sidan, det var samma princip som jag berättade om förut. Dropset med 10x18kg -> 10x10kg -> 10x4kg. Axlarna va helt förstörda när vi var klara.
 
Vi avslutade med 1 mil cykel och Simon påpekade att jag hinner lämna in min halvt trasiga (buggiga) iPhone 5 i affären innan de stänger. Så snabbt hem, käka hamburgare och tänkte "vafan, jag hinner nog köpa nya skor samtidigt!"
 
Under tiden jag pratade med säljaren i Telenorbutiken så kom jag på den briljanta idén att köpa en TV istället. Hoppar över skorna och drar direkt till närmsta butik där de har en Samsung 55" LED-LCD smartTV. Direkt när jag får hjälp av en säljare där så brågar jag om olika avbetalningsalternativ med räntefri avbetalning. Och visst, det fanns både 4, 6, 12 och 24 månaders avbetalning helt räntefri. Jag bestämde mig för 6 månader och han skrev ut pappret med kommentaren "Det är bara att skriva på här så är det klart."
 
Läste för säkerhets skull igenom avtalet och det visade sig givetvis att någonting inte stämde. Den räntefria avbetalningen gällde endast om jag betalade HELA summan direkt, dvs utan avbetalning. Jävla idioter.
Räntan låg på 16% och tack vare det så missade de en kund. Nu drar jag till elgiganten istället och skaffar en likadan tv.

Benträning är inget för de veka

oOh jag är numera säker på att jag tillhör den kategorin. De veka. Det tär något fruktansvärt på psyket att träna ben hårt. Att man tror att man är helt slut vid 7-8 reps och vet att man SKA göra alla 15 stycken. När det brinner i benen, halsen ha vridit sig två varv så man inte kan andas och hela kroppen skriker sluta. Lägg därtill på vetskapen att det var första setet av många som kommer vara likadana. Det är lite här jag har svårt att se ljuset i tunneln. Jag har flera gånger gjort färre set än vad jag har tänkt mig. Jag kanske ändrar övningar och/eller set samt reps. 
 
Inför dagens benpass laddade jag upp med Tom Platz. Hans legendariska ben är oslagbara :) Hur mycket jag än ville så tycker jag inte att jag fick till det träningspass jag hade hoppats på. På frontböjen hade jag exempelvis gett mig fan på att reppa till riktig jäkla failure på första setet, men trots att det var nära, och att jag fick kriga för kung och fosterland för varje repetition, så förmådde jag inte att testa en sjätte som jag definitivt hade failat på. Jag orkade helt enkelt inte.
 
Knäböj:
20x60kg
15x70kg
10x90kg
5x100kg
5x110kg
5x120kg
5x130kg
3x140kg
1x150kg
 
Frontböj:
5x100kg
15x60kg
 
Benspark:
10x60kg
10x70kg
10x95kg (Maxvikt. Nästan full rörelse)
 
Vader:
En drös med set i vadpressen samt stående med ett ben i taget i smithen. Ruskigt jobbigt och nästintill kramp.
 
 
En dag ska jag kunna visa upp ett par rediga stockar. Och vader. Efter detta år vill jag kunna se att jag är en bra bit på vägen, men slutdestinationen kommer vara antingen sommaren 2015, när jag fyller 30, eller vid årsskiftet 2015/2016 efter ett halvårs deffande. Först upp till 100kg, sen skala bort åtminstone 15 pannor. Eyes on the prize.
 
 
 
 

Tredje bilden. Två månaders förändring!

Då ska vi se. Det skiljer 4-5 veckor mellan vardera bild. Det är väldigt kort tid för att kunna lägga på sig någon synbar massa men allt eftersom tiden går så bör man kunna se små förändringar :) 
 
 
 
 
Nu är ju frågan om det är resultatet, poseringen eller ljuset som gör skillnaden. Det skiljer faktiskt närmare 3kg mellan första och senaste bilden.
Jag verkar glömma bort föregående pass, för varje gång frågar jag migjsälv varför jag inte tränar såhär bra varje gång. Det är intensivt, hårt, ordentligt och jag blir nästan förvånad över hur bra det har gått. Pass 64/365 avklarat och jag har +4 träningspass till godo.
 
Motvilligt inser jag mer och mer att jag behöver lägga in kondition på regelbunden basis. Det kan bli riktigt bra. Annars så införskaffades nya dragremmar idag då jag slarvade bort de gamla samtidigt som jag tappade bort bältet. Nu har jag dragremmar, bälte och handledslindor från GASP, medans jag har byxor, shorts och linne från BETTER BODIES. Jag gillar de två märken betydligt mer än något annat märke men nått ska man väl favorisera så.. :)

RSS 2.0