Misslyckades i bänken, och ont i halva kroppen

Idag kändes det tungt. Jag som har sett fram emot detta pass i flera dagar var inte alls i toppform. Lång dag på jobbet som jag var oförberedd på, stressigt hem och fort till gymmet. Underarmarna är trötta, biceps värker och armbågarna gör ont på ett dåligt sätt. Två dagar efter det ordetnliga armpasset har satt sina spår. Ovanpå detta skulle jag alltså köra riktigt tung bänkpress.
 
Det kändes sjukt tungt redan vid 100kg. Ökade med singlar i 10kg-steg. Failade helt i första försöket på 140kg men gav mig fan på att jag skulle klara det. I didn't. Lyfte röven redan från början och det var jävligt, jävligt tungt. Armarna, som inte var i toppform som sagt, både darrade, skakade och vinglade. Jag försökte verkligen pressa upp den och ingen kan väl säga att jag inte försökte :D Det var inte långt kvar men vänstern orkade inte riktigt.
Halvvägs, precis när stången sänks lite, så börjar det flimra och snurra lite i huvudet. Ungefär som ett blodtrycksfall. Det blev faktiskt ett sånt högt tryck att blodkärl runt ansiktet gick sönder, se bilden nedan. En massa röda prickar dök upp..
 
 
 
 
 
Det är typ första gången jag visar hur missnöjd jag är med ett misslyckat lyft. Men desto bättre kommer jag att känna mig dagen jag klarar det :D
 
Mitt mål är ett snyggt kontrollerat lyft på 140kg med röven i bänken, innan den sista mars.
Jag är övertygad om att jag klarar det. Jag ska klara det och det finns inget alternativ till det. Inser att jag kommer få slita ihjäl mig men jag SKA göra det som krävs. Det ska bli ännu mer fokus på bänk, rätt träning och bra mat. 
 
Idag hade jag en morgonvikt på 85,9kg, men kvällsvikt innan gymmet på 85,1kg.

Jag är inte man nog för riktig styrketräning

Åtminstone inte om man ska gå efter videon. 15 reps på 110kg i böj säger egentligen ingenting tycker jag. Vad jag stör mig på är att jag inte orkar fler. Den sista repetitionen ser relativt lätt ut, men vaderna är trötta, benen är trötta, ryggen är trött, huvudet är trött och syreupptagningen räcker inte till. 
 
Nu är jag ingen högrepsfantom och jag är definitivt inte van vid att böja över 10 reps, men det hindrar mig inte från att bli irriterad på den kassa prestationen. Eller snarare på den uteblivna belöningskänslan. 15 reps på den här vikten har jag aldrig gjort förut. Jag fortsatte med femmor på samma vikt och då tränade jag desto mer på utförandet. Att verkligen pressa med benen istället för att lyfta med ryggen. Det blev ett riktigt sent pass idag. 20:30-22:00. Har haft ett halvt helvete på jobbet med att klistra ihop en Synchro excite 700 (aka vanlig crosstrainer)
 
 
 
Nåväl, här kommer filmen.
 
 
 
Knäböj:
15x110kg (film)
5x110kg
5x110kg
 
Frontböj:
10x70kg
10x70kg
5x90kg
 
Smith-kronlyft:
5x200kg
5x200kg
 
Löpning: 15 sek sprint, 30 sek vila
18 graders lutning 10km/h
18 graders lutning 13km/h
18 graders lutning 14km/h
18 graders lutning 17km/h
18 graders lutning 18km/h
18 graders lutning 16km/h
18 graders lutning 14km/h
18 graders lutning 13km/h
18 graders lutning 12km/h
18 graders lutning 11km/h
18 graders lutning 10km/h
 
Jag var helt och hållet stendöd efter det här. Lungorna värke och gjorde ont. Jag har ännu inte den syreupptagning som krävs för detta :)
Imorgon, torsdag, så är det bänkpress! Främst bänkpress, i andra hand bröstträning. Det passet har jag sett fram emot i en veckas tid nu!

2kg mer än förväntat, still going strong!

Gårdagens beslut att sova sova sova istället för att köra ett andra träningspass har gett resultat. Idag, trots att jag vaknade trött, har jag känt mig väldigt fit for fight. När jag kom till gymmet ikväll så var jag starkare än någonsin kändes det som. Detta utan Rage, eller koffein (en tab Berocca boost 40mg koffein räknas inte!).
 
 
 
Jag vägde 86,3kg i morse efter toabesök. När jag kom hem efter jobbet och efter ytterligare pudrande av näsan så vägde jag likförbannat 86,3kg. Formen ser fortfarande bra* ut i spegeln. Riktigt bra faktiskt. Vid intensiv träning kan man se antydan till ådror på helt nya ställen, såsom trapzen. Eller snarare att jag är väldigt nöjd hur jag ser ut på den här vikten. Det blev riktigt många reps och set för underarmarna idag. Och ett par för biceps. Den pumpen jag hade i armen har jag sällan haft förut. Efter passet stannade måttbandet på 42cm för överarmen och 33cm för underarmen. Jag känner mig som en jävla T-rex i den bemärkelsen att underarmarna är minimala. Det ska bli mindre bicepsträning och mer underarmsträning framöver, that's for sure!
Köpte nytt GASP-bälte samt GASP-handledslindor. Gamla bältet tappade jag bort, och lindor till jag testa till tung stångcurl och tung bänkpress.
 
 
Passet såg ut som följande (Efter stegrande uppvärmning)
 
Stångcurl:
3x50kg
2x60kg (fail på tredje)
10x50kg (Rekord faktiskt)
 
Hammercurl:
5x32kg
5x30kg
10x28kg
10x26kg
10x24kg
10x22kg
10x20kg
10x18kg
10x16kg
5x24kg
5x26kg
5x28kg
 
Bakåtlutande bicepscurl:
15x12kg
10x12kg
 
Cablecurl:
4x80kg
 
 
Här nedanför på bilden så försökte jag få till någopn slags överkroppspose och eftersom bilden blev halvt lyckad så blev det ingen omtagning ;D
 
 
Igår tog jag även ett foto på ryggen i halvt avslappnat läge. Jag börjar få en liten vidd på ryggen. Det är långt kvar tills jag tycker att de ens är i närheten av en okej storlek men ge mig ett par år :)
 
 
 
* Bra jämfört med hur min form har varit tidigare.

Andra passet idag. Tionde denna vecka. Årets 59:e!

Tre dubbelpass på rad har det blivit. Det har krävt betydligt mer sömn och vila men det går framåt hela tiden :) Nyss hemkommen från senaste axelpasset så fick det bli en oerhört enkel måltid. 500 gram köttfärs, svartpeppar, örtsalt, ketchup och ett glas mjölk. Det var alla ingredienser. Lika roligt som Tonfisk ur burk. Dock betydligt godare ;) K.I.S.S (Keep it simple, stupid) går att anamma på väldigt många plan. Vi körde ett par tunga smithpresasr och jag drog till med 5 negativa på 105kg, men den store prestationen samt guldkänslan infann sig  vid hantellyften.
 
Här använde vi 18kg-hantlar samt 9kg-hantlar. Först blev det tio reps på tyngsta vikten, därefter direkt tio reps på 9kg hantlarna. Båda dessa skall utföras med relativt raka armar. Direkt efter andra 10-repparn så böjar man in armarna 90 grader och drar till med 10 reps till där man verkligen krämar livet ur varenda levande muskelcell. Totalt 30 reps på ett set. 


 
 
Flera minuter efteråt gjorde sig axlarna påminda. Bättre än såhär kan inte att axelpass bli :D Nu för tiden verkar varje pass överträffa det föregående och det är oerhört motiverande. 59 pass har jag hunnit med nu på årets 54 dagar. Annars så är jag jäkligt nöjd med min tröja :)
 
 
 
 
 

Morgonträning. Vader & Mage

Riktigt snabb träning, och på tok för tidigt. Jag trodde jag skulle ha bowlingmatch på morgonen men det var tydligen mitt på dagen. Zo zorry Simon. 
 
Det blev en styrkeövning för vader. Technogyms pure strength vadpress. 
 
Dock pushade jag på med många set, och allt ifrån 5 alltför tunga negativa till ruskigt jobbiga tior och högreps uppemot 20 stycken. Det var inte alltid jag räknade reps, och seten räknade jag inte heller. Flera gånger kände jag mig klar men när jag skulle ta bort vikterna insåg jag att jag hade en hel del energi kvar. Det blev säkert närmare 10 set.
 
Fortsatte på löpbandet! 15 graders lutning och en intervall på 15 sek arbete, 30 sek vila. Det blev 8 rusher där jag gick från långsamma 10km/h -> högsta på 17km/h.  Det som tog emot mest var dock syreupptagningen. Såklart.
 
Mage, som jag tränar så sällan, fick endast 5x10 i Abdominal crunch. Varje rep var genomtänkt med ett markerat squeeze och konstant anspänning. Totalt 50 reps räckte gott och väl för en tunnis som jag. Låter man rätt muskel jobba så kommer den bli trött :)
 
 
Det här är nog första riktiga vadbilden jag tar, någonsin.
Rundar av träningen hemma med 500 gram köttfärs, med endast krossade tomater (vitlök) och ketchup samt två glas mjölk. 

Jävligt bra dubbelpass idag!

jag och Simon får till riktigt jäkla bra pass nu :) Vid lunchtid idag körde vi ett ryggpass. Vi har som sagt tänkt köra lite chinstävlingar mot varandra. Förra gången blev det 25 stycken fulchins vardera. Idag körde vi "tävlingsstrikta" chins, 5 set. Tävlingsstrikt för oss innebär armbågarna rakt ut, helt utsträckt i bottenläget, hakan över stången och kroppen stilla. 
 
15 + 15 + 13 + 11 + 10 = 64 chins. Bra Chins. Med mothåll på nedvägen. Vi är så jävla bra. Vi hamnade till slut på lika poäng.
 
Vi fortsatte pressa med tunga, tunga latsdrag i maskin, smithroddar och fan vet allt. Ruskigt bra pass! Innan passet hade vi kladdat ner latsen (musklen dvs) med Counterpain. nån form av linnement. Det brann ju i muskeln men jävlar va skön känsla man fick. Det luktade väl kanske lite starkt i gymmet, so sorry!
 
Efteråt inhandlades köttfärs och vi stekte egengjorda 250g hamburgare med tillhörande friscobröd.
Tvättstuga, 20 min powernap och direkt till gymmet igen. Nu skulle brösten få slita röven av sig. Och jag skulle få testa på att köra en ghettoform av klossbänk! Foambänk! Finns det inga klossar att använda får man ta det som finns. Vi testade med en mits först men det blev så otympligt. Nu fick det bli en foamroller. Det va riktigt kul att kunna lasta på vikter. Alla set kördes med stopp i bottenläget såklart.
 
Foambänk:
5x90kg
5x100kg
5x110kg
2x120kg
2x130kg
2x140kg
1x145kg (film)
3x140kg
5x100kg bänkpress FEET UP med stopp.
 
 
Såg säkert konstigt ut för de andra men man kanske lyckades inspirera någon på kuppen? Anyway, Sats Täby har så otroligt dålig musik att träna till.
 
Fortsatte med Hantelpressar men det är trist när man inte kan köra tungt. Avslutade med tunga Cable flyes istället och jag kände mig nästan som en riktig Crossfitter höhö.. poserade framför spegeln i slutet, var sjukt nöjd med volymen på de små bröna :D
 
Imorgon är det tänkt att bli ytterliggare ett dubbelpass. Och så även på Söndag :)
 

Det var det här med att stå i vassen.

Varje år är det samma sak. Dessa jävla ben som inte växer. Men nu tycker jag mig börja se lite skillnad åtminstone! Denna bild tog jag idag på jobbet vilket innebär att mindre än såhär kommer de inte se ut iaf. Efter dagens benpass mätte jag med pump och kom upp i 63cm som tjockast. Det börjar ta sig lite grann!
 
 
Många benpass till och sen jävlar :) Idag var jag på en jävla bilresa. Tog sikte på Kristinehamn och där blev jag kvar till klockan 16:00 utan lunch. Åkte vidare och tillbaka mot Örebro för att fixa två löpband. 18:40 lämnade jag byggnaden för att fara hemmåt. Men jag hann tillbaks i tid för ett snabbt träningspass med Simon!
 
Och vilket pass sen :) först körde jag lite tunga knäböj. Tyngsta hamnade på 3x140kg där sista tyvärr blev en dålig good morning. Energin fösvann och för en kort kort stund trodde jag att jag skulle faila. Till råga på allt så saknar jag bälte. Som tur var så orkade jag hålla bålen lite halvt.
 
Benspark stod näst på schemat. Här skulle det piskas ordentligt. Make every reps count!
 
5x45kg
10x80kg
10x90kg
10x80kg
15x70kg
15+2+1+1+1x60kg
15+3+2x50kg
 
Här fick vi stålsätta oss och vi körde hårdare än vad vi egentligen orkade. Vi hade bestämt oss för ett repsantal som skulle vara riktigt slitsamt. Sen skulle det nås no matter what! Behöver det tilläggas andnöd och kramper infann sig? Det va kul som fan, det gjorde riktigt jävla ont och vi hade skitkul :) Åtminstone om man ska tro vår nästa övning.
 
Jag tyckte det vore roligt om vi testade att köra lite HIIT i maximal lutning. 18 grader kunde vi få upp dem till. Det var tungt redan vid 5km/h men vi körde 15 sek sprint, 15 sek vila på en hastighet av 10km/h -12km/h - 10km/h. Vi var själva på hela våningsplan och jag skrattade så mycket år hela situationen att jag hade mjölksyra i magmuskulaturen. Vi höll på att åka av bandet i dessa farter! 
 
Klockan hade inte slagit 22:00 ännu så det fanns lite tid över. Såg mig omkring för att hitta på något och det var ju faktiskt väldigt länge sedan (år sedan) som man körde sittande benpress i maskin. höftbred fotställning med fötterna långt nere, och två set fick det bli. 15x100kg samt 10+5x150kg. Fullt rörelseomfång men ingen utlåsning mellan repsen. I det sista setet låste vi dock ut i ett par sekunder för att hämta andan innan vi körde de sista fem. 
 
Det var ett ruskigt bra och roligt pass. Trist med böjen men utöver det (3x140kg är faktiskt bra gjort för mig) så kommer det här passet att läggas på minnet :)

Bröst!!!

 
Det var ju själva fan att jag var tvungen att träna själv idag, men det gick trots allt rätt bra!
Inga tunga negativa bänkar dock. Det var på tok för mycket broscience överallt för att jag skulle ha någon tillit till småpojkarna som var där. 
 
Bänkpress:
3x100kg
2x110kg
2x120kg
1x130kg
1x130kg
5x110kg (med stopp)
 
Hantelpress:
8x47,5kg
8x47,5kg
15x40kg
 
Det slog mig att om jag lägger Hantelpressarna som första övning så är det nästan för låga vikter nu. Bänkpressen var jag riktigt nöjd med. Då jag inte hade någon som passade så vågade jag inte testa två reps på hundratrettio.
 
Jag fortsatte med en jäkla massa tunga set Incline chest press samt vanlig chest press. Gick vidare med dips och avslutade med maskinflyes. Både visuellt och känslan gav intrycket till riktigt stora bröstmuskler! First time ever :)
 
 
Mycket snack och lite verkstad. Det var fullt av dem. Och de små ungarna var ju riktigt coola också. När de va klara med 7kg-hantlarna så skickades dem rakt ut i luften en meter eller så och ner i golvet. Rena coleman-stylen ju. Skulle precis säga något ocensurerat när jag kom på att folk runtomkring skulle höra och då troligtvis glömma bort deras handling.. Jävla moppefuckon. Utöver det så lyssnade de inte på personalens tillsägningar om att inte förstöra utrustningen. "Äh, vi har ju bara ett set kvar så kör på" var deras kommentar till varandra och fortsatte med flera set.
 
jag lyckades iaf glömma detta en stund och träningspasset var riktigt jäkla lyckat. Brösten skall växa och styrkan för att pressa 140 pannor närmar sig med stormsteg!
 
 
 

Ett lugnt, bekvämt och skönt pass.

Det var ju trots allt bara vader och mage som skulle tränas. Tanken var att det skulle fungera som ett deload-pass inför de kommande passen.
 
Vader kördes i smithen. Högreps, lågreps, negativa, enbens. Tungt och jävligt jobbigt. jag har alltid ansett att mina vader är något förskräckligt små, men i dagens spegel så var de faktiskt stora!
 
 
Vi fortsatte med löpband och 15 graders lutning. Tyvärr satte ju konditionen effektivt stopp för riktigt bra backträning. Jag fick köra 15 sec sprint, 30 sec vila och upplägget var i pyramid-set. 10, 12, 14, 16, 14, 12, 10 och 10km/h. jag kände inte att jag hade kraften nog att springa fortare än 16km/h i en kvarts minut i den lutningen. Men det gör inget. Fortsätter jag med detta så kommer det lbi riktigt bra till slut :) HIIT är ruskigt effektivt och med konternuerlig träning så... Det är synd att jag inte har fortsatt med HIIT regelbundet. Men det är aldrig för sent att ändra sig. Och nu när jag tränar 7-9 pass i veckan så finns det definitivt utrymme för detta.
 
 
jag fortsatte med magträningen men där finns det inte mycket att berätta. Tränar rectus abdominis (raka ytliga magmukulaturen, se bild nedan) så sällan, men om jag inte kör alltför hårt så kommer träningsvärken inte vara ett hinder för resterande pass.
 
 
Efter magen, som kördes i tre arbetsset till failure inkl tung dropset, så var det dags för Biceps. Jag har på tok för små armar! Med det i åtanke värmde jag upp på bästa sätt! Chins, givetvis. Jag och Simon har en tävling med/mot varandra. Vi gjorde 25 stycken fulchins vardera nu på senaste ryggpasset. Idag drog jag till med 15 stycken riktigt fina och strikta.
 
Därefter gick jag vidare till biceps. Sittande, bakåtlutande hantelcurl med enormt fokus på utförandet. Jag satte mig med 14kg-hantlarna och gick med fullt supinerat (utåtroterat, handflatan utåt) grepp genom hela rörelseomfånget i 10 reps med konstant anspänning. Pumpen jag fick från första repsen var bortom denna värld. Jag lyckades klämma ut ett set till på den vikten innan jag fick sänka till 10kg silverhantlar i tre ytterliggare set á 10 reps. Den här känslan har jag aldrig tidigare varit med om och biceps var stenhård trots att jag försökte slappna av. Körde vidare med ett set scottcurl och ett set stångcurl på 20 reps.
 
Nu fick det dock räcka. Jag var helt nollad efter passet, trots att jag har käkat bra. So much för ett lugnt, bekvämt och skönt pass..

Och jävlar va nöjd jag är.

Marklyft och lite baksida lår!

 
Dagens andra pass. Jag kände mig trött på väg till gymmet. Men bra blev det! Första gången som jag körde smalmark hela passet också. Förutom en snabb uppvärmning såg passet ut såhär:
 
Marklyft:
5x140kg
3x160kg
3x180kg
3x180kg
3x160kg
 
Raka marklyft:
10x100kg
10x120kg
 
utfall i smith, bakre benet på bänk:
5x55kg
5x55kg
5x55kg
 
Marklyften var tunga, men det är nog mycket pga själva utförandet då jag inte är van vid smalmark. Omväxling förnöjer iaf! Raka marklyften var lite väl lätta också. första setet så trodde jag att det var fellastat innan jag insåg att setet innan så hade jag kört med 60kg tyngre. Snabbt och bra andrapass. Riktigt nöjd över att få in marklyft på regelbunden basis nu :)
 
 

Ruskigt bra axelpass!

Förmiddagspasset har gått otroligt bra. Det blev en jävla massa arbetsset. Dock inga som kan räknas som tung träning, och endast ett set till failure. 
 
 
Sittande axelpress i smith bakom nacken:
15x35kg
15x45kg
15x35kg
15x25kg
 
Stånglyft framåt:
10x30kg
10x40kg
10x30kg
 
Sittande axelpress i smith: (Med död start i bottenläget vid bröstet)
15x45kg
15x45kg
15x45kg
 
 
Sittande hantelpress:
10x26kg
10x26kg
13x26kg (failure)

Hantellyft åt sidan: (Kort vila. Ju lägre vikt desto strikare och/eller längre ROM)
10x20kg
10x18kg
10x16kg
10x14kg
10x12kg
 
Hantellyft framåt:
5x20kg
5x18kg
5x16kg
5x14kg
5x14kg
 
kabellyft uppåt med V-grepp:
15x80kg
15x80kg
15x80kg
 
26 arbetsset. jag har inte skrivit uppvärmningset eller "mellanset" där jag har kört på låg vikt och reppat lite extra.
 
Axlarna brann verkligen efter det här passet. Kort vila i allt, ruskigt bra känsla och även om exempelvis lyften åt sidan skulle vara lite ostrikt, så var det ändå med måttot "Make every rep count" som jag utförde lyften.
Blodådror på axlarna blir fler och mer synliga, trots viktuppgång. Styrkan ökar och jag ser en tydligare definition ju mer jag tränar. Det går åt rätt håll!
 
Nu har jag slarvat med träningsjournalen lite men senaste bröstpasset så dammade jag av bänken och testade maxlyft. Efter två misslyckade försök på 140kg så testade jag det gamla rekordet på 135kg. Det satt långt inne men jag tog det! Och denna gång på lägre kroppsvikt (84kg). Efter den här maxningen så ville jag maxreppa på 100, trots att jag va rätt trött. Det gick så bra att jag klarade 14 reps! Det är årsbästa! för ett par veckor sedan klarade jag tertton reps, men då var jag helt utvilad. Flest reps på hundra kilo bänk gjorde jag för ett år sedan när jag vägde 90kg. Då utfördes 16 reps men det kommer snart att slås! Jag har gett mig själv en deadline, senast den sista Mars så ska jag göra ett snyggt lyft på 140kg i bänk.
 
 
Om ett par timmar så är det dags för ytterliggare ett träningspass. Marklyft! För övrigt så har jag tappat bort mitt träningsbälte -.-

Framsida ben, kvartsböjar och pizza :)

 
Och likförbannat är det en axelbild? Det är gårdagens bild. Det blev ett jäkla skönt axelpass men ingen bild gjorde känslan rättvis.
 
Idag körde jag ben med brorsan. körde kvartsböjar med femmor upp till 205kg där jag gjorde två set med två reps. Otroligt tungt men kul med en annorlunda övning. Disclaimer; Det räknas givetvis inte som knäböj. Det var riktigt jobbigt för core-muskulaturen. Betydligt värre än för benen.
 
 
Fortsatte med ett böjset på 100 och därefter lite frontböjar. Det roligaste samt jobbigaste sparades till sist. Bensparken! Siffror gör återigen inte känslan rättvis. Vi hade skitsvårt att gå efteråt :) Kort vila, intensivt och bra utförda reps. Såhär skall ett benpass vara!
 
 
Jag ser dock fram emot ett helhjärtat bröstpass imorgon. Tunga tunga bänkpressar och därefter avsluta med en helvetes massa set :) 
 
Rundar av kvällen med Skyfall, pizza, cola och efterätt i form av Äppelpaj med vaniljsås! Imorgon blir det en jäkla massa bilåka. Hedemora i Dalarnas län för att laga ett löpband. 

Ryggpass. Ett riktigt bra sådant!

Kom till gymmet runt kvart i sju på kvällen. Nu skulle ryggen piskas. Ordentligt. Hade samma känsla idag som igår, att jag verkligen måste ta ut mig. Efter stegrande uppvärmning i latsdragmaskinen så såg passet ut såhär:
 
Latsdrag i maskin: 
30x100kg
 
 
 
Chins:
10
5 +5
5
5 pullups
 
 
Rodd i Pure strength-maskin:
5x85kg
5x100kg
10x85kg
5x85
 
 
 
Latsdrag V-grepp i maskin: (^2 är givetvis pga dubbla viktmag)
15x37,5kg^2
13x37,5kg^2
5x41kg^2
5x48kg^2 Halva reps
5x51,5kg^2 Halva reps
 
därefter dropset från 37,5^2 -> 30^2 -> 20kg^2.
 
 
Latsdrag i maskin: (igen)
10x70kg
10x70kg markerade långa stopp i bottenläget
20x70kg
 
Nu var jag klar. Jag måste börja äta mer dock. Vågen ligger runt 84kg nu. Mer protein behövs. Mer muskler. Mer styrka. 16kg kvar tills jag väger 100. Då blir det till att köpa en tröja osm jag stolt skall bära. "Riktiga män väger över 100kg". Därefter kommer jag dock gå ner 10-15kg då hundra pannor är en på tok för hög vikt att släpa runt på en längre tid. Vid den vikten lär jag även ha en hel del muskelfri vikt också. Målet skall dock inte nås förens jag fyller 30. Alternativt ett halvår innan jag fyller 30 för att sedan deffa ner mig till en riktigt bra form :)

Jobbigaste bästa jävla skitpasset ever?

Stegrade mig upp till 200 i marklyft. Allt var relativt lätt. Tänkte att nu jävlar skulle det bli personbästa. Testade direkt på 220kg men den kom bara upp ett par centimeter. Skit. Den SKA upp. Testade igen. Fail. Väntade ännu längre. Tredje gången gillt..!! Misslyckades. Vad i helvete. Förbannad som få tog jag av 10kg. Slet upp vikten utan problem. Vad fan? Dewt skiljer 10kg bara och det är som natt och dag. Testade 215kg, kom upp på första försöket, betydligt tyngre. Detta är tangerad personbästa men nu med ett BETYDLIGT bättre och stabilare lyft. Nu ska 220 upp tänkte jag.. Mer taggad än någonsin. 5kg kan man ju för tusan lyfta med lite tankekraft.
 
Fjärde försöket och skiten va limmad i mattan. F-A-N! ETT FÖRSÖKT TILL!! Spände åt bältet maximalt, drog ett djupt andetag och tänkte att nu får det bära eller brista. Slet som ett jävlad djur och stången började röra på sig... lite grann.. sen tog krafterna slut. Fem jävla försök och jag klarade det inte. Helvete. 
 
Sur som bara den plockade jag av 20kg och drog upp en snabb singel på 200kg. Skakade på huvudet och plockade bort alla vikter från stången. Behövde nån form av straff eller vad fan som helst. Upp med stången på räcket så jag kunde köra böj. värmde på 60 resp 80kg, samt två reps på hundra.
 
 
 
 
Nu ska jag maxreppa i knäböj på 100kg. Jag har klarat 22 reps när jag har varit helt utvilad och betydligt mer van vid övningen. Nu gick jag på ren ilska.
Djupa böj, inte perfekt teknik. Ruskigt jobbigt. Trött överallt. Jävla skit, det här kommer kännas tänkte jag. 5 reps, andas, 6 reps till.. plus 3 reps... 2 reps ytterliggare och sedan räknade jag ett reps i taget. 17....... Känner hur hela kroppen kommer falla ihop nästan... 18. Två ynka reps till 20 men jag kastar in handduken. Vågar inte riskera reps med kass teknik. Röven värkte, pulsen var på max. Ofta jag bara klarade 18x100kg i böj.
 
Mer missnöjd än någonsin. Tillbaks på ruta ett och jag behövde ett straff som sagt.. Benpress! värmde lite snabbt upp till 300 pannor (maxvikt då de har plockat bort vikthållaren i mitten). 10 reps i första setet. flyttade in benen och fötterna så att mer fokus lades på framsida lår. 6 reps denna gång. Kort vila igen och sedan ett till set. 5 reps. Behövde använda händerna för att sätta vikten i rörelse på första. Helt slut i benen nu men ännu mer förbannad för att jag bara gjorde fem reps på 300 i benpress. Vad fan händer??
 
Måste hitta något nytt. Svetten rinner som aldrig förr och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det känns nästan som om kroppen går på autopilot. Vad jag än gör så får jag inte känslan att jag har presterat bra.
Det fick bli utfall med hantlar. varsin 32kg-hantel i nävarna så blev det tre set på 5 reps vardera. 
Funderade lite på hur smart det här var egentligen. Brutalt bra benpass men ska man köra varje dag så är detta inte hållbart i längden..
 
Nu, 270g hamburgerkött och två friscobröd senare så sitter jag med en (positivt) värkande röv och trött rygg.
 
 
 

Bänkpress till förbannelse

Det blev en jäkla massa set bänkpress. snabbt nedkladdat såg passet ut såhär:
 
Bänkpress:
1x110kg (3 set)
7x110kg
5x100kg feet up
8x100kg
10x85kg
12x85kg
10x85kg
10 min paus
10x100kg
6x105kg
 
Hantelpress:
12x40kg
10x40kg
8x40kg
 
Bröstpress i maskin:
3x130kg
5x100kg
4x100kg
10x80kg
 
15 set bröst. Det är jag väldigt nöjd med. Speciellt med tanke på att det dracks massa alkohol igår då vi firande Micke och att jag under passet hade huvudvärk..
 
Spelade även bowlingmatch tidigare idag. Blev bäst i laget med 202, 183, 191 samt 199 = 774 poäng på fyra serier! :D
 

Marklyft!

Skriver gårdagens pass först nu. Blev lite stressigt igår för att hinna plita ner ett par rader om det. Första träningspasset lades på morgonen i Täby. Axlar körde igenom och för att inte koppla in brösten körde jag sittande axelpress i smith bakom huvudet. Brutalt bra övning men det gäller att kunna utföra den rätt :) Utöver det så blev det diverse lyft med hantlarna och kabel. Jag var nöjd när jag gick därifrån iaf!
 
Drog hem igen för att göra mig iordning. Plockade upp Simon och sen drog vi iväg på en shopping spree! Jag skulle handla lite verktyg med mera för jobbet samt tvätta firmabilen. På vägen hem stannade vi till för att handla träningskläder/proteinpulver. Han köpte en jävla massa päron split, jag köpte kläder.
 
 
Den sitter bra och den är jäkligt snygg :D Trots att jag väger ca 84kg på 182cm så är det precis så att ja kan använda storlek medium, vilket är deras minsta storlek!!
 
passade även på att införskaffa nya shorts. Jag som aldrig har haft shorts förut. Nu kan jag dock inte gömma mina klycklingvader på 40cm eller låren. Nu har jag inget val än att träna ännu hårdare :)
 
 
Skulle ha köpt svarta men de fanns inte i rätt storlek.  Vi handlade på mmsports på Sveavägen. köpte även på mig GRRRIP, för att motverka handsvett och försämrat grepp i till exempel marklyft, eller vid tung högreps bänkpress där handen riskerar att glida ut.
 
 
stannade ävent ill på gymgrossisten för att köpa en ny burk Rage och två vit/rosa shakers till bruden.
 
 
Dagens andra pass blev marklyft. Inga tunga men på gränsen till högreps. Detta var även det enda jag hann med  förutom fem set vader. Om inget annat anges så kör jag sumo-mark. Skillnaden mellan vanlig smalmark där fötterna är relativt tätt ihop samt händerna på utsidan av benen och sumomark är att vid sumo så är benen brett isär och armarna på insidan av benen. Se nedan:
 
 
Smalmark: 
 
Sumomark:
 
 
Marklyft:
5x180kg personbästa
3x180kg smalmark
6x180kg personbästa igen! 
5x150kg smalmark
10x150kg
 
Det här passet var värre än ett HIIT-pass. Maxpuls var inte långt borta. Fy fan va jobbigt det kan vara att köra marklyft. Såhär dagen efter så har jag en jävulsk träningsvärk i ländryggen (Eller närmare bestämt Erector spinae som sträcker sig längs hela ryggraden).
 
Nu drar jag iväg för dagens träningspass. Återkommer!
 
 

57h arbete på 4 dagar.

Det är en hel jävla del av min tid som har gått åt till jobbet denna vecka. Måndag, tisdag samt onsdag jobbades det mellan 07-22 och idag torsdag blev det 06:30-18:30. Jag har därmed inte kunnat träna de tre första dagarna. Det har inte alls varit speciellt roligt men vad gör man inte för att få jobbet klart i tid. 
 
Det har varit smått kaosartat hela veckan och gymmet var en byggarbetsplats. Nothing else. Sakta men säkert började det dock ta form men ingen var säker på att det skulle hinnas klart i tid. Vi hade en deadline. Klockan 10:00 på lördag var det invigning.
 
 
 
 
 
Såhär såg det alltså ut i måndags strax innan första leveransen av maskiner kom. Bara 5 dagar innan öppning. Hur fan skulle detta gå var första tanken. Här hade jag (vi) ingen aning om hur mycket jag skulle behöva jobba. Ingen hade sagt något om övertid.
 
 
Efter många långa timmar i måndags hade vi fått upp det mesta av konditionsparken. Det enda ljuset vi hade under hela dagen var från 4-5 vanliga gulaktiga lysrör som var upphängda på en vagn. Way to go!
 
Ännu mer givande var att vi delade utrymme med flera andra företag. Vi var alla i vägen för varandra. Här det det undertak till förbannelse samt våra spinningcyklar. Gubbarna som fixade sprinklersystemet var inte direkt nöjda hehe.. Eller ja, ingen av oss var ju det.
 
 
 
Det är inte direkt så att grejerna kommer kompletta. Men jävlar  va bra det blir i slutändan :) Nedanför kommer lite bilder från när vi monterade en Queenax. nästan 3 meter hög, 5 meter djup och 7 meter lång. 3,4 ton väger ställningen. 
 
 
 
 
 
Slutresultatet blev jävligt häftigt! 
 
 
 
 En lekstuga för både stora och små :)
 
 
 
Ett axplock från alla bilder som togs. 
Det har varit en jäkla arbetsvecka men det känns skönt såhär i efterhand. We made it :)
 
Skyndade hem så att jag kunde träna och drog igenom ett riktigt bra bröstpass :) 10x47,5kg i hantelpress va väl toppnoteringen. Inget personbästa men det var jag heller ej ute efter. Every rep counts.
 

Dagens träning

 
Det blev en hel del träning för latsen idag. Annars var det ett pass bland många. (Vilket alltid är bra pass såklart :D)

Personbästa! Pass 35/365.

 
Tre timmars motivationsvideos från youtube, med bland annat Jay Cutler, Kevin Levrone, Phil The Gift heath, Arnold med flera så drog jag iväg till gymmet. Mer motiverad än på länge. Nu skulle här lyftas tungt!
 
Hade planerat Danderyd men eftersom Dogge och Andreas precis checkade in på Sats Täby så blev planerna ändrade. Alltid roligt att få träffa vänner så jag drog dit istället :D 
Började energiskt att rycka och slita lite i smithstången. värmde på 20 reps, och sedan trappade jag upp med femmor varje set och stegrade vikten med 10kg per set upp till 75kg. Singel på 85 samt en singel på 95kg. Här började jag närma mig gränsen kändes det som. men det var inte långt kvar till hundra!! Det är ju för tusan en magisk siffra det. Jag var bara tvungen att testa. Five finger death punch valdes på playlisten och låten No one gets left behind spelades på högsta volym. Nu jävlar..!
 
 
 
Det här är utan tvekan en milstople i min träning. Jag fortsatte med lite ovana 5x60kg stående pushpress som nästa övning. Kändes dock ovant och jag fick inte till övningen riktigt. Bestämde mig för att stå still med ena benet fram, ungefär som i utfallsposition, och körde lite mer strikt. 10x60kg trycktes upp. Skönt att ha bälte då man lutar bakåt med överkroppen.
 
Härifrån gick jag vidare till sittande hantelpress. 5x26kg, 5x30, 5x34kg fick bli uppvärmning/arbetsset innan jag kände för att testa de tyngsta 40kg-hantlarna. Har aldrig tidigare testat den vikten så det skulle filmas såklart ;) Once upon a time så har jag klarat 5x38kg dock.
 Kära Dogge ville vara med på ett hörn och då blev det genast mycket svårare att koncentrera sig haha. Men det blev åtminstone 3 reps! 
 
 
Det har blivit väldigt lite alkohol den senaste tiden. Det tillsammans med daglig träning har verkligen gjort susen för prestationen. Hela Januari har jag tränat. Missade inte ett enda pass. Ska man räkna träningspass i följd får man även räkna in de två sista dagarna 2012. Jag har även lyckats få till dubbelpass på två av lördagarna som har passerat. 

RSS 2.0