Värsta och bästa benpasset någonsin?

Jag och brorsan for iväg till gymmet, laddade som aldrig förr! Det var framsida ben som skulle smiskas något fruktansvärt och det kan ha varit det jobbigaste benpasset någonsin.

Uppvärmning:
5 min crosstrainer
20x20kg frontböj

Frontböj:
20x60kg
20x50kg
16x50kg
16x50kg
10x80kg
18x50kg

100 reps böj, svetten rann sjukt mycket! maxpuls och lock i vänster öra gjorde det inte lättare. spykänslan var närvarande mest hela tiden.

Sumo-mark:
5x100kg
5x120kg
Ingen styrka efteråt och kände att jag lika gärna kan lägga krut på de andra övningarna idag. marklyften är inte min prioritet just nu ändå.

Benpress:
10x130kg uppvärmning~
15x200kg
15x200kg
15x200kg
15x200kg
Mjuk kontrollerad rörelse på ca 50% ROM utan utlåsning. Halsen ville slå knut på sigsjälv och man tittade en gång extra vart tusan den där sopkorgen låg nåstans... utifall att.

Utfallsgång:
20x20kg
20x20kg
20x20kg
Korta steg för maxbelastning av framsida lår. Pulsen skenade iväg och mjölksyran hälsade på igen.
Inombords kändes det som att bäst före-datumet hade passerat :D

Benspark:
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg

30 sekunders setvila. Hade problem med att ens räta ut benen utan vikt. ingen vila i bottenläget.

Halvvägs in i passet hade jag svettats så mycket så att jag började frysa. Och frös, det gjorde jag passet ut men jag och brorsan lyckades genomföra ett väldigt hårt pass och det är jag riktigt nöjd med! Fick mitt nya proteinpulver idag som jag hämtade precis innan träning.. One Whey från fitnessguru.se.
Smaken jordgubb/vit choklad kan jag definitivt rekommendera!

Annars ser det ut som en lugn fredag. Men saker har ju ändrats förr :)


Grymt bra och effektivt träningspass!

Åter igen får man träna själv. Men det går det också.

Utåtrotationer:
30 reps
30 reps

Hantellyft bakåt:
50x7kg
20x11kg
20x12kg
15x13kg ingen kontakt här
20x11kg
20x11kg film
Tappade utförande lite i de sista seten då jag blev trött. Men generellt jäkligt bra kontakt. Givande att se hur mycket baksidan släpar i förhållande till framsida axel. Detta kommer jag jobba hårt på! Detta tycker jag är absolut den bästa övningen för baksidan. När man väl får till det med framskjuten axel och successivt böjer i armbågen. Detta för att inte ryggens muskler samt triceps skall ta över belastningen.



Av nån konstig anledning så är filmen bara i 480, istället för 720 HD-format.


Sittande hantelpress:

12x15kg
12x15kg
8x15kg
12x15kg + 3x11kg dropset
Med ett utförande för utsida axel och mycket koncentrisk träning. Tog fint och jag blev helt slut.

Hantellyft åt sidan:
25x11kg
25x11kg
25x11kg

Sittande axelpress i smith bakom nacken: (utan ryggstöd)
20x15kg (endast stången dvs)
20x25kg
20x25kg
15x25kg
15x25kg
12x25kg
12x25kg
11x25kg
Tog väldigt mycket på utsida axel vilket var meningen.


Passet gick jäkligt bra trots att jag inte hade ätit något på 6½ timme. Kort setvila och hög puls. Riktigt bra kontakt idag! Räknar jag bort rotationerna och två uppvärmning/förberedelsesset så landar det på 18 arbetsset för baksida/utsida axlar. Känner inte att jag behöver lägga energi på framsidan i dagens läge så all fokus hamnar på de två andra delarna av deltan.

Ingen motivation men sjukt bra pass! Inkl bilder.

Ingen motivation alls när det var dags att bege sig till gymmet. Det tog över en timme att resa sig från fåtöljen innan jag tog mig i kragen och åkte iväg för att träna.. själv.

Sittande lårcurl:
40x30kg
25x30kg
20x30kg
15x35kg
20x30kg
på 30kg fick jag en helt sanslös kontakt från första repetitionen! Den liggande versionen saknade dyna för dagen så den gick inte att använda.



Raka marklyft:
10x60kg
16x80kg
12x90kg
6x120kg
12x90kg
16x80kg
Under setvilan så stretchades IT-bandet (Det vita på bilden) med en foamroller. Ett ben per setvila. Och det gör så frutkansvärt ont!



Utfall med hantlar: (Ett ben i taget)
10x30kg
Ingen utlåsning och det va på tok för jobbigt Pulsen blev hyfsat hög haha. Men det tog rätt mycket på framsida och därför blev det bara ett set.



Sittande lårcurl: (igen!)
40x30kg
30x30kg
30x30kg
Ingen kontakt alls nu. Var troligtvis för trött i hamstrings för vaderna fick göra en hel del jobb. Ska denna övning köras så måste jag lägga den först.

Stående vadpress:
20x40kg
20x40kg
20x40kg
Inget dropset nu. Vill inte att jag ska bli handikappad i 4 dagar igen!



Värdelös och otydlig bild på vaderna men det får vara så.

Brutal bröstträning och krampaktig bicepsträning!

Sent pass! Klockan 19.59 påbörjades första uppvärmningsseten för brösten.

Inåtrotationer:
20x3,75kg
20x3,75kg

Plan hantelpress:
20x14kg
10x19kg
10x28kg
10x34kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
Kort vila utan paus i toppläget. Skönt att få köra med 40-hantlarna igen.

Lutande hantelpress:
20x19kg
20x19kg
20x19kg
Långsam negativ fas utan "vila". Ruskigt jobbigt!

Bänkpress:
19x60kg
13x60kg
13x60kg
12x60kg
Setvilan var så kort det bara gick och ingen utlåsning. Stången i rörelse hela tiden och det va nått så fruktansvärt sjukt att ligga på så låg vikt och känna sig.... helt kraftlös. Målet var maximalt antal reps på varje set. 57 reps blev det totalt på fyra set.

Hantelcurl:
12x17kg + 12x11kg
12x17kg + 12x11kg
12x17kg + 12x11kg
Höger arm hade en sån brutal pump! Kul men jobbigt.

Hammercurl:
10x22kg
10x22kg
10x22kg
Minimal setvila. Vi mer eller mindre passade hantlarna till varandra.

21an stångcurl omvänt grepp:
15kg
15kg
15kg
Bra krampkänsla i underarmarna.

Det var helt fullsatt på gymmet när vi kom all va verkligen upptaget. Trång och jävligt men det gick att genomföra passet på 80 minuter.
Som bonus kan jag tillägga att jag inte ens tog något uppiggande överhuvudtaget inför detta pass :)

11 veckors diet. Resultat so far!



Då blev det äntligen dags att ta fram måttbandet igen!
Att ha gått ifrån 90,5cm i midjemått och 90,4kg så ser siffrorna lite lägre ut nu!

82cm och 81,6kg är resultatet efter elva veckor och det blir -8,5cm i midjan och -8,8kg i vikt.
Egentligen hade jag hoppats på att vara färdigdeffad efter 10 veckor då det är drygt och jävligt att gå ner i vikt. Inte svårt, men drygt. Men det finns fortfarande en hel del att ta av och jag ser ingen anledning att behålla det fettet då jag ofrånkomligen kommer att lägga på mig mer än tillräckligt mycket fett vid nästa (långsamma) viktuppgång.


Aktiv vilodag!

Söndag, en av de två vilodagarna jag har på schemat. Men det får bli någon form av aktiv vila. Kan för första gången sedan i onsdags stå rakt upp utan problem. Träningsvärken och stelheten i vaderna har släppt hyfsat mycket.

Hantelyft bakåt: (baksida axlar)
50x7kg
20x11kg
20x11kg
20x11kg
Grymt bra kontakt!

Sittande vadpress:
25x20kg
Ett set för att vänja dem vid lite belastning.

Crosstrainer:
15 minuter

Cykel: 13 minuter, 6km.

Svetten rann som aldrig förr trots att jag tog det hyfsat lugnt.

Tidigare idag så spelade jag en bowlingmatch. Min femte totalt. Och det gick riktigt jäkla bra!
234p, 170p, 199p, 157p = 760 poäng totalt med ett snitt på 190 poäng. Hur bra som helst med tanke på en värdelös fjärdeserie. Jag lyckades tillomed bli bäst i laget i dag! :D

Sjuka/galna/grymma mc-klipp från Youtube! Inkl krasher givetvis.


















BONUS:

 


fruktansvärt intensivt pass!



Drog iväg med patrik för ytterliggare ett träningspass. Det blev en riktigt snabbt och intensivt sådant där pulsen slog som en slägga mot halsen.

Latsdrag:
10x40kg
10x40kg
15x40kg
Fungerade som uppvärmning. It worked.

Chins:
15
10
10
8 (maxreps)
7
50 reps, 5 set.

Latsdrag: (dropset)
8x80kg + 8x60kg
8x70kg + 15x50kg
12x60kg + 15x50kg
Slutkörd :)

Sittande kabelrodd V-grepp:
15x80kg
12x90kg
10x100kg


That's it! Det må se kort ut och det var bara lite mer än halva tränignspasset egentligen. Men tiden är knapp och jag ska iväg med Micke för att kolla på motorcyklar. Ska bli kul att ännu en kompis skaffar hoj!

Träningen tog cirka 35-40 minuter inkl 3 set uppvärmning. Vi körde så kort vila som möjligt vilket innebar att när den ena körde, så vilade den andra. Sen snabbt byte. Riktigt skönt pass med andra ord!


Morgonbild.



Och exakt vad fan gör jag uppe nu?
06.00 ringde klockan, men inte för mig. Kände mig dock pigg för stunden och fick lite bärhjälp till badrummet. Rörligheten är fortfarande starkt begränsad :D För att få till bilden så fick jag stretcha lite innan så jag kunde stå något sånär normalt. Skönt att det börjar hända något iaf efter 10 veckors dietande. Konturerna börjar komma fram trots att jag på bilden är helt orkeslös, stel och nyvaken. Nackdelen med större lår är ju dock att vaderna ser mindre ut än vad de är.

Morgonvikt på 81,8kg också är helt klart godkänt :)

Som straff för att jag fick upp tidigt så fick jag äran att skjutsa Sara till tåget. Kunde ju inte säga nej, vad skulle jag skylla på? Att det endast gick barnprogram på tv?
Jag lyckades till och med åka till ICA Stop efteråt och handla..
HALV ÅTTA EN LÖRDAG STOD JAG I AFFÄREN OCH HANDLADE! wtf.
Snart blir det Transformers-maraton. Alla 3 filmer non-stop. Om jag inte ändrar mig :D
Och träning! Rygg och triceps står på schemat!! Kommer bli så sjukt jävla bra :) Kanske hoppar över tricepsträningen dock och låter armbågarna vila från den belastningen. Kanske lyckas få till en bra ryggbild efteråt!

Victory! Grymt bra träningspass.



Jag har haft stora svårigheter med att gå idag. Imorse fick jag dels böja på benen väldigt mycket, och dels trippa på tårna för att ta mig till badrummet. Vaderna är väldigt stela och träningsvärken är brutal.. Jag som har bowlingmatch på söndag :D

Men rörelsesvårigheter är ingenting som ska få sätta stopp för min träning i fösta taget! Detta skulle bli ett riktigt bra pass och inget skulle få stå ivägen.

Uppvärmning:
10 minuter crosstrainer... Gick lite sisådär då jag knappt kunde stå. Än mindre trampa runt på normalt sätt. lätt stretching efteråt innan jag gick vidare till frontböjen.

Frontböj:
10x20kg (2 set)
20x60kg
20x50kg
16x50kg
16x50kg
10x70kg
16x50kg

Herrejävlar va pulsen var hög. Svetten rann och jag hade lock för öronen. Hoppade över de sista 3 seten då jag dels va helt slut och dels gav träningspolaren upp. Han va lika slut han :D

Marklyft:
5x60kg
5x100kg
5x120kg

Trots bra teknik och bra andning så blev jag såpass snurrig att jag fick sätta mig ner. Väldigt mild känsla av att jag höll på att svimma. Hoppade över de två tyngsta seten.

Liggande benpress:
5x140kg
15x220kg
15x220kg
20x160kg

Ruskigt jobbiga. Och riktigt underbara!

Hoppade över tre set utfallsgång här.

Benspark:
15x25kg
15x25kg
10x25kg
10x25kg

50 reps på låg vikt. tanken var annars 10 reps, 10 set. Men tog hälften nu. Nästa pass har jag lite mer vana av dessa hårt pass förhoppningsvis..

Sjukt bra pass och jag inser att detta schema är oerhört krävande. frultansvärt jobbigt men jäkligt kul!

Hoppade till och med över den specifika magträningen idag då detta räckte och blev över.


Nu har jag verkligen tappat tvålen. Det här är ju löjligt!



Dagen 2 efter att jag tränade baksida lår och vader. Och vaderna fick endast två ordentliga dropset av träning.
Men vad spelar det för roll när jag inte kan gå!? Igår så kändes de stela och jävliga, och efter att ha suttit still ettbra tag så var det väldigt drygt att räta ut benen.



Idag är det dubbelt så jobbigt, svårt och smärtsamt :D
För att ta mig upp ur sängen fick jag dels stretcha lite och sen med böjda ben samtidigt som jag stod på tå kunde jag ta mig framåt. Jag kunde varken sätta ner hälen eller stå rakt upp. Skrattade i min ensamhet och fick ångest över dagens träningspass. Framsida lår och mage.



Idag
börjar jag med kreatin igen. Valde att köra igång nu då det dels inte finns några som helst nackdelar med kreatin (en liten viktuppgång i form av vätska ser jag inte som någon nackdel, trots deff) men det kommer ge lite styrka och bättre tryck. Precis den lilla motivationsboost jag behöver i slutskedet av deffen!
De kommande dagarna kommer jag köra en uppladdningsfas för att mäta musklerna snabbare än att bara undehållsdosen på 5-10g kreatin/dag.


Katastrofdag. Skitpass, skitdag. Huvudvärk och klen.



Idag har jag en fruktansvärd träningsvärk. Främst i vaderna men även i baksida lår. Tur att man redan har en flickvän, annars hade jag troligtvis blivit satt i ett helt annat fack när folk ser mig gå omkring


Såg verkligen fram emot bröstpasset idag. Men redan imorse hade jag huvudvärk och den har suttit i hela dagen. Tog en alvedon men det hjälpte inte. Under träningen var det ännu värre. Men skam den som ger sig.

Inåtrotationer med kabeltrissa:
20x3,75kg (2 set)

Bänkpress:
stegrande upp till 100kg.
5x110kg
10x90kg
10x80kg
10x70kg
10x70kg

Herregud va svag jag känner mig. första arbetsetet var verkligen max. Vet inte om det är dagsformen med huvudvärk som spelar in men annars så ska det va ganska "lätt". Bästa känslan och kontakt fick jag på 70kg. Blir till att justera detta till nästa träningspass.

Hantelpress:
6x40kg (Som att gå in i en vägg)
10x30kg
10x26kg
10x26kg

Väldigt trött idag, fick inte till någonting. Katastrofalt låga vikter men det kändes ungefär som att jag inte fick musklerna att arbeta.. alls. Riktigt bra utförande dock. Alltid något.. I think.

Lutande hantelpress:
10x20kg
10x20kg
18+2x20kg

Hantelflyes:
15x14kg
15x11kg
15x11kg + 15x11kg hantelpress

Cableflyes:
12x30kg + 3x30kg press
10x20kg idiotstrikt

Bröstpasset idag har känts otroligt dåligt och jag hoppas för allt smör i småland att det bara är dagsformen som förstörde.

Hantelcurl:
12x18kg + 12x12kg
12x18kg + 12x12kg
12x18kg + 12x12kg

Kontakten och pumpen var helt brutal här. HÄR gick det minnsann bra

Hammercurl:
10x22kg
10x22kg
10x22kg

Fick nån konstig känning i vänster armbåge under denna övning. Konstigt..

21an stångcurl:
27kg
27kg

Löjligt tungt. Vart fan är min styrka någonstans? Proteinpulvret är slut (Fick av Simon iaf ). Skitdag, skitpass. Förbannade jävla skit. Imorgon är det framsida lår och mage. Om inte annat så ska jag träna tills jag spyr, gråter och kollapsar. Jag ska lyckas få till ett bra pass.
Att deffa är inte kul när man tappar tryck, styrka och i och med det motivation. Fan i hela helvetet. Och så är jag liten också! Vafan hände!!!!!

Peppar mig med att jag nu (dagens morgonvikt 81,7kg) nästan är på samma vikt där jag började förra deffen. Detta efter 9kg viktnedgång.

Mycket uppförsbacke nu rent generellt men såfort jag har nått toppen så vet jag att det kommer en behaglig och välbehövlig nedförsbacke där allt flyter på..

Såfort jag har ett jobb (*hint* söker jobb. u got?!), påbörjar min viktuppgång och får lite lugn och behaglig semester så kommer det bli riktigt jävla bra!

Dagens andra pass! Burn fat burn!!

Dagens andra pass! Idag känner jag mig ambitiös!

Crosstrainer: (5 minuter per etapp, 60 minuter totalt)
Nivå 10, motstånd 10
Nivå 20, motstånd 10
Nivå 1, Motstånd 10

Nivå 10, motstånd 5
Nivå 20, motstånd 5
Nivå 1, Motstånd 5

Nivå 10, motstånd 1
Nivå 20, motstånd 1
Nivå 1, Motstånd 1

Nivå 10, motstånd 10
Nivå 20, motstånd 10
Nivå 1, Motstånd 10

Stundtals riktigt svettigt men annars låg pulsen för det mesta kring 160.

Imorgon blir det bröst i mängder :D

Första passet av två idag! Baksida lår och vader.



Tidigt och hyfsat roligt pass idag! Precis det jag behövde Träningsvärken från baksida axlar gör sig påmind 24/7.

Uppvärmning:
15 minuter crosstrainer till de fantastiska tonerna av Five finger death punch.

Liggande lårcurl: (reps)
30
25
20
15
20
Riktigt skön känsla i hamstrings

Raka marklyft: (bälte och remmar)
16x80kg
12x90kg
6x120kg
12x90kg
16x80kg

Har haft ont i vänster arm/armbåge de senaste dagarna och vid marklyften så hade jag känningar i armen. Det störde otroligt mycket men det blir förhoppningsvis bra snart

Sittande lårcurl:
10 set, 10 reps, 30 sekunder setvila.
Testade med allt från 60 till 25kg men fick verkligen inte till utförandet. Det var väldigt jobbigt stundtals för vaderna men hamstrings lyckades inte jobba fullt ut. Testade även halva reps vilket gav en bättre känsla men jag är inte nöjd någonstans med övningen. Byter troligtvis ut denna till nästa gång.

Stående vadpress: (dropset)
20 + 15 + 10 reps
20 + 15 + 10 reps

Endast 2 set vader denna gång då jag vill få till en mjukstart. Jag har upplevt den negativa sidan med att träna en muskel för hårt, för tidigt, flera gånger tidigare i min träningskarriär. Det gör jag inte om.

Morgonvikt på för låga 81kg. Ger utrymme för extra mat idag.

Summering av helgen,viktuppgång och fantastisk träning!

Har fantastiska skavsår från promenaden för 3 dagar sen... Samt träningsvärk/smärta i framsida smalben.



St. P-day firades inte alls utan det fick bli cola-zero, morötter och Yoghurtdip medans vi såg på Gladiatorerna. Gårdagen firades med en (mindre god tyvärr) öl, en T.G.I Friday baconburgare och en stor sourcream & onion snacks på bio. Dels fyllde fruntimret år och dels firade vi vår 1-årsdag.
(Och jag vann en bowlingmatch tidigare på dagen med 224 poäng som bästa serie.)
Därför lyckades jag med konststycket att väga in på 84kg blankt, när jag för två dagar sen låg på 82,2.

Idag tränade jag med Vimmerby-grabben Kim på Delta Gym!  Ett riktigt jobbigt jävla högrepspass med nya övningar, helt nytt utförande och betydligt mer BB-inspirerat än jag någonsin kört tidigare! Sjukt roligt men hade lite svårt att hitta kontakt i baksida axel. Övning ger färdighet och det är skoj att kunna utvecklas och vidga sin träning.

Varannat set utsida, varannat baksida axel. Ingen framsida detta pass. Räknade inte direkt set eller reps och skriver inte ner passet mer än såhär. Riktigt skönt att få träna igen efter elva dagars viloperiod!

Powerwalk i arbetsskor....(och jag söker jobb!)

Ett strömavbrott tog mig i kragen och jag tog chansen att faktiskt röra på mig. Har suttit stilla i en fåtölj sen i söndags kväll då jag blev förjävla sjuk och dålig. Skönt att röra på sig igen men jag känner mig kanske inte helt 100%.. yet.

Har inga bra skor och ville inte smutsa ner mina gymskor, dum som jag är. Hade ju räckt med att tvätta dem efteråt. Men jag tog arbetsskorna och nu sitter jag är med två fantastiska skavsår.



Det blev lite längre än vad jag tänkte mig och jag hade ett litet håll hela jävla tiden. Men det var det där med att smärta bara var svaghet som lämnar kroppen. Typ.
annars gick det relativt smärtfritt med BODY Radio podcasts. Vartenda avsnitt jag har hört är väldigt motiverande :)


ANNARS SÅ SÖKER JAG JOBB! På grund av arbetsbrist så blev jag uppsagd igår och från och sista dagen jag jobbar är fredag den 13:e. På måndagen behöver jag alltså börja på ett annat. Har du ett jobb över eller kan tipsa om ett heltidsjobb med bra lön så hör gärna av dig! Jag är ytterst tacksam för att hjälp jag kan få :)


Nothing tastes as good as skinny feels.



Morgonvikt på 82,3kg. Har pga diverse anledningar inte skrivit ner mitt liv här. Mest pga totalt ointresse då jag har varit sjuk och inte tränat något sedan i torsdags. Midjemåttet ligger på ca 83cm och eftersom min vikt och mitt midjemått har gått hand i hand so far så drar jag slutsatsen att vågens siffror är lite låga för dagen. Jag åt troligtvis för lite igår för att det ska ge en rättvis bild.

Rutorna börjar komma fram nu. Det är ett par kilon kvar men kärlekshandtagen finns knappt längre. Skönt att man kan se lite resultat i alla fall. Längtar tills detta är klart så jag kan fokusera på att lägga på mig kvalitetsmassa.

Jag väger mig varje morgon och missar mer eller mindre aldrig en dag. Och det är alltid på samma sätt dvs efter att man har varit i badrummet och lättat på extravikten. På så sätt blir det en minst orättvis bild av vad jag väger från dag till dag.



Som ni ser är det aldrig en linjär viktnedgång utan det kan diffa väldigt mycket. Här är linjen mellan 90,4kg och 82,3kg. Det är 8,1kg skillnad. Från dag till dag skiljer det ibland så mycket som ett kilo. Allt beroende på vad för typ av mat jag äter. Därför är det väldigt viktigt att inte stirra sig blind på vad siffrorna säger! Om man kollar till igår så vägde jag 83,7kg vilket är 1½ kilos skillnad på ett dygn. Imorgon kommer jag troligtvis att ligga lite högre men det viktiga är vikten går ner stadigt men långsamt över tid.

Jag har skrivit ett nytt träningsschema nu också! Nu är det slut på lågreps och RIKTIGT tung styrketräning. Detta kommer bli åsidosatt och nu under de 4 kommande veckorna så är det högreps (10-40 reps) som gäller. Jag (och Simon som kommer köra samma schema) går ifrån tänket att köra igenom varje muskel 2 gånger i veckan till förmån för en gång i veckan men dubbelt så hårt. Det finns för -och nackdelar med detta och rent generellt är 2ggr/veckan bättre för hypertrofi (muskeltillväxt) enligt studier. Speciellt för nybörjare.

Hur som helst så blir det träning 5 dagar i veckan nu. Riktigt hårt. Det kommer bli kul och jävligt intressant. På Måndag börjas det och första passet är med atleten Kim Lindman som även hjälpte mig att finjustera schemat till det bättre.

Måndag:
Bröst/biceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Baksida ben/Vader
Torsdag: Axlar
Fredag: Framsida ben/mage
Lördag: Rygg/Triceps
Söndag: Vila/Cardio/Powerwalk

Om någon är intresserad av själva schemat, mer än upplägget, så kan ni höra av er till mig för att få hela programmet i en .pdf-fil. Jag rekommenderar dock inte att använda er av schemat då vi troligtvis har olika mål och förutsättningar med träningen. Detta är skrivet enbart för mig och Simon.

Största skillnaden jämfört mot tidigare är att jag har faktiskt kommer att träna vader och mage vilket jag inte har gjort tidigare. Och nu när våren kommer så kommer det säkert bli jäkligt skönt med cardio eller powerwalks på söndagar :D
Det blev ett långt inlägg men det får fungera lite som kompensation för att jag inte när nån superman när det kommer till att blogga.


Lägsta morgonvikten på ca 9 månader. och repsrekord i knäböj (film!)


Lägsta morgonvikten på länge. 83,1kg!

Va riktigt laddad inför ett bra set böj idag. Och jäklar va bra det gick!  Dock försvann energin från resten av passet men who gives..

Knäböj: (efter uppvärmning såklart)
22x100kg

Rekord med 1 reps. Försökte göra vikten så lätt som möjligt och generellt är jag nöjd med utförandet även om enskilda reps va sämre än andra.





Benpress:
5x150kg
5x200kg
5x240kg
5x280kg

Raka marklyft
10x60kg
10x70kg
10x80kg

Motivationen borta men skönt att få sträcka ut lite.

Sittande lårcurl:
ett par kontaktsökande set på låg vikt. fick till det lite grann men ingen direkt träning..

Chins:
5~
5~
ett par till reps

Latsdrag:
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Med såhär lite träning så kommer jag behöva lägga in det varannan dag.

Hantelcurl: (Ja, du läste rätt. det som tränades för 48h sen...)
5x16kg
5x22kg
5x24kg
4x26kg
3x28kg
20x16kg

Väldigt strikt på samtliga reps.

Det går jävligt bra nu!

Eller lätt och lätt.. oerhört jobbigt stundtals. Innan passet var jag ute på en 140 minuter lång powerwalk. en mil var sträckan men då det var isbana längs HELA elljusspåret så gick jag nog betydligt längre.. Fick gå sicksack hela tiden samt bland träden och buskarna stundtals. Höll på att ramla femtioelva gånger men höll mig på fötterna!




uppvärmning upp till 40kg.

Hantelpress:
17x40kg (rekord med 2 reps. Jäkligt nöjd!)
12x40kg
8x40kg

Sats behöver tyngre hantlar...!

Cableflyes:
20x30kg
15x30kg
12x30kg

Smalbänk:
5x60kg
5x80kg
5x80kg

Trött och skakig. Svårt att få kontroll på de trötta armarna men det såg väl hyfsat snyggt ut ändå.

Pushdown:
10x80kg
10x80kg
10x80kg

Enarms-pushdown: dropset
8x30kg + 5x20kg
8x30kg + 5x20kg
8x30kg + 5x20kg

10 min promenad på löpbandet efteråt.

Armbild! Skönt med ett extra träningspass!

Med inspiration av Ehrlings armträningsprogram drog jag iväg till gymmet. Högreps, dropset och fokus på bra känsla och strikt utförande stod på schemat! Ett extrapass enbart för biceps såg jag fram emot!
Setvilan är kort på sisådär 30-90 sekunder om man höftar lite.



Uppvärmning stångcurl:
5x22kg
5x27kg
5x27kg

Stångcurl superset hantelcurl:
20x27kg + 10x11kg
15x27kg + 10x11kg
10x27kg + 10x11kg

Hammercurl:
5x20kg
5x24kg
10x20kg

Hantelcurl dropset:
10x18kg + 10x12kg
10x18kg + 10x12kg

Stångcurl:
5x20kg
5x50kg förvånad över att jag kunde dra fem strikta reps här!

Underarmarna kändes inte av det minsta lilla :)

Crosstrainer
cirka 23 minuter /300Kcal. Svettigt like a baws.

Som man ser på bilden så skulle jag behöva skala av ytterliggare ett par, 5 kilon för att få fram konturer kring axelpartiet.. Men det kommer!

Moraliskt stärkande böjar och ett ordentligt axelpass!

Äntligen måndag! Inleder i vanlig ordning den nya veckan med att väga mig. 84,1kg hamnade jag på vilket betyder +600 gram sedan förra måndagen. Dock vägde jag 83,2kg igår så jag har troligtvis legat på kaloribalans~ totalt sett.

Har kört ännu ett fantastiskt pass fullt med högreps-set. Jobbigt redan från start men lyckligtvis blev det än värre när man kom igång på allvar.

Motivationen inför passet stod Tom Platz och denna video för!




Knäböj:
21x100kg
15x80kg

Fick en sån störande mjölksyra i ryggen under andra setet så jag slutade innan det skulle påverka resten av träningen. Riktigt skönt med att klara så många reps! Utökande rekordet med en repetition.

Sittande axelpressar:
15x50kg
13x50kg
12x50kg
10x50kg
12x50kg

62 reps över fem set är jag väldigt nöjd med. Det här med att köra fem set i en övning och max antal reps är en träningsform jag har börjat gilla mer och mer och det där finns utrymme för förbättringar i både styrka, uthållighet och taktik. Rolig träning är bra träning!

Hantellyft åt sidan:
20x11kg
20x11kg
20x11kg

Hantellyft bakåt:
15x5kg
15x5kg

Sittande hög kabelrodd: (en hand i taget)
30x20kg
20x30kg


Stora bröst, lågt kroppsfett och ett par kalla på det här.



Högreps idag, sjukt jäkla roligt! Har haft brutalt mkt extra blod i musklerna så jag inte ville lämna spegeln xD Brösten va dubbelt så stora!

Bänkpress: (kroppsvikt)
16x85kg
17x85kg
17x85kg

50 reps på tre set. Väldigt nöjd med det! Första gången jag testar detta. Utmanar er att testa också! Så få set som möjligt på egen kroppsvikt i bänkpress. Brudar får i sann Fitness 5-anda köra på 60% av kroppsvikten. Hela vägen ner, nudda bröstet, och upp igen. Givetvis så ska du ha kontroll under hela lyftet.
Hur många set behöver du för att nå 50 reps?

Cableflyes: (övre trissan)
10x40kg +10x30kg +10x20kg dropset

Nedre trissan:
10x20kg

Armhävningar:
33
34
33
100st på tre set. Fan va bra gjort av mig då jag va helt slut efter allt innan.

Hantelcurl:
8x18kg +8x12kg
8x18kg +8x12kg
8x18kg +8x12kg

Otrolig pump nu... :D

Stångcurl:
20x20kg
15x20kg
15x20kg

Tre set behövdes för femtio reps. Ingen större utmaning dock men bra känsla.

Hantellyft åt sidan:
30x 8kg

Väldigt strikt vilket gav en otrolig mjöksyra.

Ca 30min blandad cardio.

Nu återstår bara en dusch på det här så avslutar vi kvällen med 1-3 kalla på tegel.

RSS 2.0