Nu går hojen förjäkla bra!

Mina nya däck som beställdes i förrgår kom till jobbet idag! Riktigt fina och bra sportdäck :)
Stannade kvar efter jobbet för att kränga av de gamla, på med nya och därefter balansera.. Det tog längre tid än vad jag trodde då jag inte riktigt hade verktyg till det. Men lite jävlaranamma kommer man långt på. Ännu längre kommer man om man får hjälp av Simon. Utan den hjälpen hade det inte gått att få på däcken på fälgen.
Med en spårmejsel, 1st däckjärn, en plåtbit, 2 fötter och 3 händer gick det till slut!



Då alla firmor som kan balansera däcken hade stängt för dagen så blev det till att improvisera fram en ställning och göra det bästa av det som fanns tillgängligt.
Nu har jag inte riktigt hunnit testa ordentligt då man bör köra försiktigt de första 160km innan man belastar däcken ordentligt. Men upp till 110-115km/h är det nada och noll vibrationer. Den 25:e kommer det riktiga testet då jag kör i 230 blås på raksträckan där på Arlandabanan. Fortare än så går inte min nerdrevade motorcykel. Manuell balansering funkar hur som haver uppenbarligen riktigt bra. Även med ytterst nödtorftiga verktyg till hands.
Som man ser på bilden så blev det till att palla upp den på diverse saker som fanns tillgängliga. Kanske inte alltför smickrande men det funkade riktigt bra! Och nu är kedjan nysmord :)
Nya sulorna på bilden. Trots det lilla jag har hunnit köra (ca 15km mellan jobbet och hemmet) så tycker jag att det är en stor skillnad i känsla när jag lutar/svänger med hojen. Däcken är rundade istället för de nedslitna platta däcken :D
Jag bytte även till 180-bredd på bakdäcket. Original sitter det 180-däck men när jag köpte den så var det 190-däck monterat. Fördelen är att den blir smidigare att svänga runt med.
Jag hann tyvärr inte med någon träning men då jag var på min arbetsplats i totalt 16h så känns det som att det vore skönt att koppla av med en iskall tillsammans med bruden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0